Ik had eerst een vermoede dat ik blaasontsteking had (aandrang op te plassen)
Ze hadden onderzocht gedaan en kwam niet uit op blaasontsteking. Maar omdat ik nog steeds aandrang kreeg hadden ze weet getest. Dit keer weer geen blaasontsteking.
Toen zei de dokter: 'Het is waarschijnlijk irritatie'.
Maar omdat ik nog steeds aandrang kreeg zijn we op gesprek gegaan en ik zei dat het misschien in me hoofd zit. Als ik denk aan plassen dat ik METEEN moet plassen. Hij zei dat hij dacht ook dacht en ik moet me blaas trainen.
Hij zei, nu komt jouw antwoord, als je aandrang heb dat je even moet wachten (bv 1min) en dan meteen gaan.
En dan de volgende keer 2min, enz.
Het lukte eigenlijk al meteen. Ik dee eerst al 5min, toen veel meer en uitendelijk lukt het echt goed.
Maar natuurlijk is er wel één punt. ik had irritatie en jij heb dat, als het goed is, niet.
Het lijkt me niet zo verstandig om het te doen, als je moet moet je. Maar goed je train ze ook wel al altijd. Als je moet plassen en vaak denk je ik wacht effe 5min (les is nog niet afgelopen, bezig met werk, ect.)
Het is dus wel mogelijk om het te doen. Als je aandrag heb even wachten (1min ofzo) en dan gaan. En steeds verder gaan. (2min, 3min,...)