Menstruatiepijn en geen bloedverlies, wat kan dit zijn?

Ik heb al een paar dagen menstruatiepijn en het gevoel dat ik menstrueer maar verlies helemaal geen bloed? ik kan niet zwanger zijn..wel ben ik al 2 weken over tijd qua menstruatie..wat kan dit zijn?"
Ik ben 27 jaar oud..menstruatie was altijd regelmatig maar de laatste tijd werdt de cyclus steeds langer..{om de 40 dagen}

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.2K

Antwoorden (2)

Wellicht komt de pijn die je nu ervaart uit het feit dat je baarmoeder die zich weer als het ware moet 'herprogrammeren'.
Twee weken na je menstruatie is je volgende eisprong en hiermee maakt je baarmoeder zich ook klaar op een volgende zwangerschap. Hierdoor krijgt je baarmoeder twee tegenstrijdige berichten van je hormonen, namelijk dat er een zwangerschap aan moet komen en dat er nog een ongebruikt 'bedje' in zit van je vorige eisprong.

Als je meerdere negatieve zwangerschapstesten hebt gedaan maar je blijft wel je menstruaties overslaan zou ik toch naar de huisarts gaan om na te gaan of er niet meer aan de hand is.
Het komt niet vaak voor maar er is wel literatuur over beschikbaar dat vrouwen ver voor hun 40ste/50ste in de overgang komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt zeker weet dat het geen zwangerschap kan zijn, kan het gaan om de eisprong ,of een ontsteking van eileiders, menstruatie kan door omstandigheden-stress-ziek-medicijnen ook vertraagd zijn, dus kan best zijn dat je morgen wel vloeit.
Ik zou eens afwachten tot vrijdag anders afspraak maken bij dokter, houd temperatuur,afscheiding ook in de gaten.
ik zou in deze altijd advies van arts in winnen en niet op eigen houtje gaan geneesheer spelen,zo ben je ernstige dingen voor, niet te lang wachten, succes.