Omdat we dat geleerd hebben.

Omdat altijd onze eigen negatieve gedrag werd gezien. Als het positief was dan was dat normaal en hoefde er niets over gezegd te worden.
Ook later op het werk, als je het goed doet wordt daar veel minder vaak over gesproken dan als je het slecht doet.

Waarom zijn er zoveel mensen gekluisterd aan de TV voor het journaal? Het lijkt wel of ze verslaafd zijn.

Wij zijn slecht in complimenten geven. Wij geven liever een eenvoudiger kritiek. Kritiek over een ander dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat het indruk heeft gemaakt ,de kunst is om negatief om te zetten in positief.Veel oefenen ,dan blijf je positief. Bescherm je zelf tegen negativiteit. Positief zijn is echt prettiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jeje door een negatieve gedachte meer door laat beinvloeden.Je zou kunnen proberen om de gedachte om te gaan zetten naar een positieve.Mensen zijn genijgd om de negatieve gedachten te onthouden omdat ze daar weer over na gaan denken.Eigenlijk zouden we meer over de postieve gedachten moeten nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn helaas meer gericht om wat er mis gaat dan om wat er goed gaat.
Ik denk dat het komt omdat de goede dingen als vanzelfsprekend aangenomen worden terwijl de negatieve zaken hinder en ongemak veroorzaken. Deze krijgen daardoor helaas meer aandacht en onthoud je dus beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het sterk afhankelijk is van je karakter.
Als je een half verregende vakantie hebt gehad, onthoud je dan de leuke dingen die je hebt beleefd of onthoud je de regendagen. waarop niets kon en alles in het "water" viel?

En als je je alleen herinnert dat er regen viel, ben je dan in gedachten bezig met de komische kant van het hele verhaal, (bijvoorbeeld al die slaapzakken aan de waslijn, het uitsoppen van een overgelopen tent, het helpen van de buren omdat ze, met caravan, niet meer uit de blubber konden komen en wat iedereen daarom gelachen heeft, niet uitgelachen, maar samen gelachen) of zit je nog na te simpen over de verloren dagen?

Je ziet, heel persoonlijk.

Ik onthoud alles, maar dan maak ik het negatieve in herinnering wel positief.
Ivana
14 jaar geleden
Dat is iets heel ouds bij mensen. Van het negatieve moeten we leren om het de volgende keer te voorkomen. Het blijft dus langer hangen en je denkt er meer over na. Vervelend maar het leert je ook om snel 'gevaar' in te schatten. Ben je in een veilige omgeving en voel jij je lekker dan zijn de positieve gedachten ook langer bij je. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het naar ervaring hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve gedachten mag je niet vergeten, positieve gedachten wel...

De positieve zijn klaar, daar hoef je niets meer mee, die ontspannen je meteen... De negatieve gedachten die spannen je, daar moet je nog iets mee... Daarom dat je ze moet onthouden en daarom vergeet je ze niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve gedachten hebben zoveel impact op je geest.
Ze geven naar jezelf een negatief gevoel af.
Het roept boosheid op en een schuldgevoel.
Dit alles blijf je je herinneren omdat het iets is wat je niet wil.
Dit alles kost enorm veel energie.

Positieve gedachten maken je blij en vrolijk.
Leveren energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve gedachten hebben vaker een emotionelere lading dan positieve gedachten.
Emotie is een belangrijk onderdeel om dingen te onthouden.