hoeveel calorien verbruik ik door een uur intensief breien ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met een uur breien verbruik je 116 kcal. Toegevoegd na 37 seconden: http://nl.move-eat.be/page.php?myfiche=5680&ID=24&Cat_ID=23

Ik kan me zo voorstellen dat de energie nodig voor breien aardig benaderd kan worden door bijvoorbeeld de energie noodzakelijk voor typen. Hierbij moet wel gezegd worden dat typen mogelijk veel meer van het brein vergt dan breien, zeker als je zelf creatief bezig bent met de tekst. Dit komt doordat breien voor ervaren breiers een automatisme is en dus cognitief niet heel zwaar is. Daardoor is het ook zo lekker ontspannend. Hier staat tegenover dat voor breien meer spieren gebruikt worden en niet alleen de onderarm, vinger en polsspieren zoals bij typen. Al met al kunnen we een redelijke schatting maken door typen te beschouwen. Welnu, de Metabolical Equivalent of Task (MET) van typen is 1,8. Dat betekent dat je met typen 1,8 kcal per kilo lichaamsgewicht per uur verbruikt. Iemand met een massa van 80 kg verbruikt dus 80*1,8=144 kcal per uur met typen. Let op dat het dus van je lichaamsgewicht afhankelijk is hoeveel kcal je verbruikt. Dit geldt voor alle activiteiten, als in een boekje van een blonde dieetgoeroe staat dat je met hardlopen X kcal per 10 minuten verbrand dan is dat een waarde voor iemand met een bepaald gewicht. Als je zwaarder bent worden activiteiten ook zwaarder, dus verbrand je meer. Dit is natuurlijk geen reden om meer te gaan eten, aangezien je toch al zwaar bent.

Breien is een licht fysieke inspanning, dat calorieverbruik is weinig, maar het zorgt wel dat je soepele vingers blijft houden. En het bijzonderste is dat ik het een zeer mooie hobby vind voor een vrouw. :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100