hoeveel calorien verbruik ik door een uur intensief breien ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Haha, leuke vraag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
continental of english?
Cryofiel
11 jaar geleden
Continental of English? Dat staat altijd op de ontbijtkaart van het restaurant, toch?     ;-) Hoeveel calorieën een uur intensief breien kost, hangt er ook van af hoe erg je je opwindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryo: bij breien maakt dat echt verschil! English is het ouderwetse 'insteken omslaan doorhalen af laten glijden', bij continental doe je niet aan omslaan. Dat scheelt een hele armzwaai.
Cryofiel
11 jaar geleden
Weet ik, weet ik... Maar jouw vorige reactie deed mij als eerste denken aan een continental breakfast of een English breakfast. Dat komt waarschijnlijk doordat ik veel meer tijd doorbreng in de ontbijtzalen van diverse hotels dan achter de breipennen.

Het beste antwoord

Met een uur breien verbruik je 116 kcal.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://nl.move-eat.be/page.php?myfiche=5680&ID=24&Cat_ID=23
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fantastisch gevonden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke +

Andere antwoorden (2)

Ik kan me zo voorstellen dat de energie nodig voor breien aardig benaderd kan worden door bijvoorbeeld de energie noodzakelijk voor typen. Hierbij moet wel gezegd worden dat typen mogelijk veel meer van het brein vergt dan breien, zeker als je zelf creatief bezig bent met de tekst. Dit komt doordat breien voor ervaren breiers een automatisme is en dus cognitief niet heel zwaar is. Daardoor is het ook zo lekker ontspannend. Hier staat tegenover dat voor breien meer spieren gebruikt worden en niet alleen de onderarm, vinger en polsspieren zoals bij typen. Al met al kunnen we een redelijke schatting maken door typen te beschouwen.

Welnu, de Metabolical Equivalent of Task (MET) van typen is 1,8. Dat betekent dat je met typen 1,8 kcal per kilo lichaamsgewicht per uur verbruikt. Iemand met een massa van 80 kg verbruikt dus 80*1,8=144 kcal per uur met typen.

Let op dat het dus van je lichaamsgewicht afhankelijk is hoeveel kcal je verbruikt. Dit geldt voor alle activiteiten, als in een boekje van een blonde dieetgoeroe staat dat je met hardlopen X kcal per 10 minuten verbrand dan is dat een waarde voor iemand met een bepaald gewicht. Als je zwaarder bent worden activiteiten ook zwaarder, dus verbrand je meer. Dit is natuurlijk geen reden om meer te gaan eten, aangezien je toch al zwaar bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Breien is een licht fysieke inspanning, dat calorieverbruik is weinig, maar het zorgt wel dat je soepele vingers blijft houden.
En het bijzonderste is dat ik het een zeer mooie hobby vind voor een vrouw. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind Arne en Carlos ook wel sexy, hoor! http://www.youtube.com/watch?v=GIfNC5Zovv0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook, maar toch is het geen antwoord op de vraag, hoeveel........ ;-)