Zonnen kan buiten in de zon, maar ook binnen onder een zonnebank. Elke van deze vormen van zonnen is gevaarlijk, wanneer je te lang zont. Wanneer je rood verbrandt vergroot je namelijk de kans op huidkanker. Echter, zonnen is gezond wanneer je het met mate doet. Het zorgt bijvoorbeeld voor extra aanmaak van vitamine D, wat de kans op depressies en bepaalde vormen van kanker verkleint. Zonnen onder de zonnebank is heel gecontroleerd en daarom vaak minder gevaarlijk dan zonnen in de zon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt er ook een beetje aan hoelang je zont. Ze zijn allebij niet zo goed als je er lang onder blijft. Maar het zonlicht bevat vitamine, en is dus wel goed.
Maar een zonnebank geeft gevaarlijk licht af en het kan kankerverwekkend zijn.
Ik vind zonnebank wel gevaarlijker dan de zon. Maar ook bij de zon moet je niet te lang zonnen