Kan je je medisch dossier via internet inzien?

Via een officiele website van overheid of iets dergelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dit gaat via een beveiligd netwerk waar alleen artsen in kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zou kunnen. Niet via het EDP, dat is er niet doorgekomen. Maar er is een andere dienst die deze service wel aanbied voor patienten.

Zelf wist ik het bestaan er ook niet van, dus bedankt voor je vraag, ik heb weer wat geleerd ;-)

Op de site vond ik dit;

"Het landelijke EPD is gericht op de arts en uitwisseling van informatie tussen artsen onderling. U heeft zelf geen inzage in dit landelijke EPD. Medischegegevens.nl is voor u - u kunt hier uw eigen dossier inzien, en u bepaalt zelf wie verder inzage krijgt in uw gegevens. Welke medische gegevens kan ik bekijken? U heeft inzage in een eventueel operatieverslag, testen, uitslagen van laboratorium-en röntgenonderzoek en onderzoeksverslagen. Samen is dat ongeveer 90% van uw medisch dossier".

"Wat zijn voordelen voor mij als patiënt?
U kunt altijd en overal uw gegevens inzien. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld samen met uw huisarts uw gegevens bekijken, of thuis met uw familie of bijvoorbeeld wanneer u - onverhoopt - in een ziekenhuis in het buitenland terecht komt".

http://www.medischegegevens.nl/patientportaal/veel-gestelde-vragen.html

http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/nieuws/4388/medische-gegevens-online
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me een aardig alternatief, in ieder geval voor de patiënt zelf om zijn medische gegevens in te kunnen zien. Blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat er nooit automatisch een kopie van uitslagen naar de patiënt gaat. Diegene waarom het gaat krijgt niet zijn eigen uitslagen... Helaas is deze website nog lang niet dekkend: nog weinig hulpverleners bij aangesloten: http://www.medischegegevens.nl/patientportaal/welke-zorginstellingen.html