Is het gebruikelijk om de eerste dagen na een MRI onderzoek last te hebben van een overgevoeligheid voor geluid?

Maandag een MRI onderzoek ondergaan, de eerste uren daarna had ik door het harde geluid dat het apparaat maakt wat last van slechthorendheid maar dat is inmiddels omgeslagen in een overgevoeligheid voor geluid; o.a. muziek verdraag ik momenteel totaal niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had alleen een belknopje in de hand, geen koptelefoon o.i.d.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die koptelefoon werkt ook niet echt geweldig moet ik zeggen; de herrie kwam er dwars doorheen. Leek wel alsof ik onder vuur genomen werd :)

Het beste antwoord

Ja, absoluut. Kortgeleden heb ik in de MRI gelegen, onvoorstelbare herrie. Je krijgt al een koptelefoon op met muziek naar keuze ( die kan je amper herkennen) en daar overheen de oorbeschermers. Maar het kabaal is niet te geloven, alsof er een wegwerker bezig is met het asfalt open te boren en dat vlak naast je hoofd. Dat je dagenlang last houdt van overgevoeligheid voor geluid komt vaak voor. Ik heb zeker een maand last gehad van mijn oren en nu na 6 maanden is het nog steeds niet helemaal jofel en luide muziek ( MP3 speler heb ik maar afgeschaft) is nog steeds een kwelling. De herrie van de MRI is echt wel iets anders dan een draaiende wasmachine.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, hebben ze je in een oude wasmachine gelegd? doorgaans maakt de machine een zoemend geluid wat standaard het spreekniveau van twee mensen qua decibellen niet overschrijdt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat klopt totaal niet met wat http://www.youtube.com/watch?v=9GZvd_4ot04 laat horen. Vergis jij je niet met een ander apparaat?
Reddie
10 jaar geleden
@Amadea , ik heb zelf een MRI scan ondergaan. Zonder koptelefoon of muziek. Die geluiden klonken me al als muziek in de oren.
Maar dat is beslist niet zo luid dat je daar last van hebt, of last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken een mri ook alleen maar gepaard gaand met een enorme herrie. Er werd voor gehoorbescherming gezorgd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen gehoorbescherming o.i.d. op gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wel heel raar. Ik heb drie keer een mri gehad, in verschillende ziekenhuizen en ik heb altijd een koptelefoon opgekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anna1963: Het was voor mij de eerste keer dus kon ook niet weten dat zoiets gebruikelijk is.
Amadea
10 jaar geleden
Maar hebben de medici jou daar dan niet op voorbereid, ericabr? Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik van te voren wist dat het zo'n herrie maakt had ik om gehoorbeschermers gevraagd. Het lijkt mij dat dit van de voren móet worden verteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja er werd o.a. uitgelegd dat het een tamelijk hard geluid zou maken, dat ik daar niet van moest schrikken.