Alleen je hersenen hebben "slaap" nodig
De rest heeft geen slaap nodig alleen rust, als jij op de bank televisie ligt te kijken rust je lichaam maar je hersenen niet.
Je kunt een uurtje of 20 televisie kijken maar dan moet je echt wel gaan slapen, zijn je benen dan moe??
Uiteraard hebben de delen van je lichaam die je het meest gebruikt voor je gevoel het meeste "rust" nodig, en dat zijn je hersenen, zodra jij s'morgens je ogen open doet gaan je hersenen in volle gang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de brein dit nodig heeft. Wanneer langdurig niet wordt geslapen is het onmogelijk om normaal te kunnen functioneren. Je bent prikkelbaar, je kan je niet concentreren etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In eerste instantie dacht ik ook aan de hersenen, maar eigenlijk zijn veel lichaamsdelen toe aan "de meeste" slaap. Je kunt wel uitgeslapen van geest zijn (hersenen) maar als je lichaam moe is heb je er ook niet echt veel aan. Daarom denk ik dat ook je benen en de meeste organen net zoveel slaap nodig hebben dan je hersens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Benen (spieren) hebben rust nodig, maar 'slapen' niet.
Alleen je hersenen slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is slapen eigenlijk? Wat zijn de criteria?
Diepe slaap is voor emotioneel herstel, lichte slaap voor lichamelijk herstel. Dus je kunt niet zeggen dat 1 iets meer de slaap nodig heeft. Maar je lichaam heeft dus ook wel degelijk slaap nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je spieren kunnen best zonder slaap. Spieren kennen gespannen en ontspannen toestanden, geen slaaptoestand.
Alleen je hersenen slapen, en als een mens geen slaap krijgt schijnt hij te sterven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar voor bijv wondherstel en dat soort zaken is wel degelijk slaap nodig. Niet genoeg lichte slaap betekent dat je licha onvoldoende tijd (slaap) heeft gehad o te herstellen. Althans dat is wat ik heb geleerd erover. Daarnaast is bij ratten onderzocht dat als ze 17 dagen uit hun slaap werden gehouden, ze sterven. Na een relatief korte tijd zonder slaap gaat een mens al hallucineren! Apart hè!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel organen hebben een ritme.... Bijvoorbeeld endocriene klieren. Werken 's nachts meer of juist minder. Zover ik weet raakt dat door slaapgebrek ook uit zijn ritme. Hoewel meerendeel via brein gestuurd is voor het functioneren van organen ook (indirect) een dag/nacht ritme belangrijk.