Herstelt het lichaam de spieren na de eerste krachttraining?

Men zegt vaak dat de groei in volume van de spiermassa na ongeveer 3 maanden plaatsvindt. In mijn ogen lijkt het logischer dat het herstel van je spieren continue plaatsvindt en dus ook al na de eerste krachttraining. Echter is het effect van de volumegroei meestal pas zichtbaar rond de 3 maanden.

Samenvatting: Herstelt het lichaam het spierweefsel pas na een bepaalde periode of continue maar is de volume dan pas zichtbaar?

Toegevoegd na 1 minuut:
correctie laatste zin: - ...na een bepaalde periode pas zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

inderdaad kan je spiermassa al stijgen vanaf de eerste krachttraining. Mijn eigen ervaring is dat als ik in ene vast schema train (2x per week) ik iedere week vooruitgang merk; zowel in kracht en snelheid als uithoudingsvermogen. Hiervoor is het wel van belang dat je je training steeds verder gaat opvoeren; stilstand is achteruitgang!