Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet citroensap met je huid en nagels?

Het haalt vieze geurtjes weg. Het is een zuur uit fruit. Wat doet dit zuur met je huid en nagels?

Na een paar antwoorden en het antwoord op een andere vraag de volgende toevoeging: hoe kan dit nagels harder maken?

..zonder schade te geven. Ontvetten lijkt me niet goed voor een nagel.

Toevoeging:
Ik krijg hier informatie met verwijzingen naar INTERNET-sites. Probleem daarbij is dat het niet altijd duidelijk is of dit commercieel gericht is.
Als ik de reacties lees dan is citroen een middel voor schoonmaak dat bleekt en ontvet. Er zitten bestanddelen in die een bepaalde werking hebben. Dat zal wel goed zijn, maar is dat ook de juiste verhouding om die werking daadwerkelijk te hebben?
Het zou prettig als hier mensen MET ERVARING zouden reageren. Het knippen en plakken kan ik zelf ook.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Citroenzuur zegt het al het is een zuur en reageert met de stoffen die doen ruiken... Dus bindt de radicalen of vangt die af... En daarmee zijn ze dus weg... en maakt schoon ook dus...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja in Venezuela gebruiken ze dit ook om te voorkomen dat je gebeten wordt door muggen
Citroenzuur lost het laagje talg en dodehuidcellen op dat op je huid zit en neemt daarmee ook de stoffen weg die die geurtjes veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe lijkt het me dat het niet zoveel kwaad kan. Hoewel je niet de hele tijd in een "citroensapbad" zou moeten liggen. Uiteindelijk zou het toch wel je huid en nagels aantasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ontvet heel sterk. Na een mislukt "oliemasker" voor mijn moeders haar - ipv de aangeraden olijfolie, die ze niet in huis had, gebruikte ze babyolie - was citroensap heel effectief om die vettigheid eruit te krijgen. Bovendien was het haar daarna veel lichter blond. Dus het bleekt ook, in ieder geval blond haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Citroen zit vol gezonde vitaminen en mineralen, waaronder zwavel. Zwavel helpt o.a. haar en huid en nagels gezond houden.
(Voor een uitgebreid antwoord zie onderstaande link'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding