Heb ik kans op hiv?

Ik was aan het knuffelen met m'n vriendin, tot ze daarna tot de conclusie kwam dat ze bloedde aan haar vinger. Ze heeft mij dus hoogst waarschijnlijk aangeraakt met haar bloedende vinger aan m'n gezicht, nek,...

Is er enige kans dat ik hierbij hiv heb kunnen oplopen, indien ze besmet is met het HIV-Virus?

Wat als er bloed op één van m'n puisten is gekomen, is er kans?

Zou ik voor dit voorval binnen 3 maanden een bloedtest laten uitvoeren of is dit overbodig?

Elk antwoord zou enorm geapprecieerd worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Een HIV besmetting vindt vrijwel uitsluitend plaats via sexueel contact of via bloedtransfusie.
Verder besmettingsgevaar is te verwaarlozen: Namelijk bloed op bloed contact: Het komt zelden voor dat 2 (flinke, bloedende) wonden zodanig op elkaar gedrukt worden, dat er bloedovername plaatsvindt.

Wanneer je aan het knuffelen bent, en jouw puistje komt in contact met een bloedende vinger, is het gevaar van HIV niet aanwezig.
(Welke andere idiote verhalen daar ook de ronde over doen. Laat je niet gek maken met onzinpraatjes).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

er is allen sprake van een beperkt risico als er direkt contakt is geweest tussen haar bloedende vinger en een open wondje bij jou zei moet dan wel hiv hebben en dan nog is het niet zeker dat je het gekregen hebt

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt je laten testen als je je erg veel zorgen blijft maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zei HIV heeft zou je je kunnen laten testen. Al is de kans klein als er niets op een puist is gekomen. Heeft ze HIV dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van knuffelen heeft nog nooit iemand hiv gekregen..
als je een vriendin hebt, die een hiv besmetting heeft, is dat heel erg, maar het blijft een sexueel overdraagbare ziekten.. dus niet met een bloedende vinger aan je puist...
misschien is het heel verstandig dat jij je heel goed laat informeren hoe je dezeziekte daadwerkelijk kunt krijgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel klein... maak je niet zo druk, je maakt je eigen bang om niets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HIV kun je oplopen door bloed op bloed contact, dus wel degelijk met een bloedende vinger en een open puistje! Echter is het helemaal niet zeker of ze HIV heeft, dus ik zou me geen zorgen maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
overigens is die - niet van mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
debeste: gezien jouw laatste vragen bij jij wel HEEL erg bang om iets te krijgen of om je vriendin iets te bezorgen.
Als dat zo is, dan zou ik maar een poosje uit haar buurt blijven. Niet meer knuffelen en zeker niet klaarkomen in haar buurt.
Zorg dat je eerst van die angst af komt, want dit is geen doen zo.
HIV kun je oplopen door bloed op bloed contact of sexueel contact. Als haar vinger dus bloedde en ze raakte jou aan bij een open puistje die toevallig iets bloedde, EN ze heeft HIV, dan zou je besmet kunnen raken. Echter zijn die kansen allemaal vrij klein. De meeste besmettingen vinden plaats door sexueel contact of door het gebruiken van elkaars naalden bijvoorbeeld.
Je zou dus moeten vragen of ze HIV heeft. Als dat zo is, en jij had een open wondje waar haar bloed bij is gekomen, dan moet je je zeker laten testen.
Dus: vragen of ze HIV heeft, zo niet: niks aan de hand. Zo ja: laat jezelf testen als je zeker weet dat jullie bloedcontact hebben gehad.