Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad om 30 mg te veel aan medicatie ingenomen te hebben?

Ik heb antidepressiva van 30 mg, hiervan mag ik er 1 per dag, maar ik heb er vandaag 2 ingenomen, kan dat wat kwaad?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik gebruik Citalopram

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de naam van je medicatie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citalopram
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zegt de dokter ervan.? Maar ik denk voor een keertje niet

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat hangt af van de medicatie die je gebruikt. Welke gebruik je?

Toegevoegd na 17 minuten:
*in reactie op je reactie: Citalopram is een SSRI, die zijn relatief veilig in gebruik in vergelijking met andere antidepressiva. Spontaan een dubbele dosis zal waarschijnlijk geen extreme bijwerkingen geven, maar het is altijd raadzaam om even telefonisch een artsenpost te raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

éénmalig zal het wel niet zo veel kwaad kunnen,je kan eventueel wel wat bijwerkingen hebben.Ook voldoende water drinken.
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
Aan sommige patiënten wordt 60 mg voorgeschreven. Dus kan het geen kwaad. Maar je kan je een beetje gesedeerd voelen. Rustiger dan normaal. Dat gaat snel over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen niet voor niets zeggen dat je een bepaalde dosering moet gebruiken. Waarschijnlijk kun je iets meer bijwerkingen krijgen, zoals;
Asthenie (zwakte, gebrek aan kracht)
Slapeloosheid
Slaperigheid
Misselijkheid
Duizeligheid
Droge mond
Agitatie (onrust)
Gewichtsverandering
Als je het echt zeker wilt weten, kun je het beste je huisarts of apotheek bellen, die weten het waarschijnlijk het best.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik tril een beetje en heb erge hoofdpijn :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal door deze dubbele dosering de depressieve gedachten ook 2 keer minder worden, of in ieder geval minder dan met 30 mg?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, je zult er eerder last van hebben dan plezier, omdat niet voor niets een dosis van 30 mg is voorgeschreven.
Ik heb zelf vaker dubbel dosis genomen en het kan niet zo veel kwaad.Je moet alleen oppassen dat het niet te vaak gebeurd.Anders merk je dat je je misselijk gaat voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing