Is een kind van zeven in staat om te fantaseren over sex?

Toegevoegd na 4 uur:
hoe weet ik dat het fantasie is of dat het echt is wat ze zegt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Op die leeftijd wist ik nog niet wat het was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn andere vraag is verwijderd, mag niet gevraagd worden! We zijn in ieder geval wijzer geworden en hebben inmiddels stappen ondernomen en hebben contact gehad met amk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik schrok ook van de uitspraak, en jij als ouder zal wel helemaal stijl achterover zijn geslagen. ben heel bij te horen dat je wijzer bent geworden door je andere vraag, en hoop van harte dat er uit het contact met het AMK een zinvol vervolg komt. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor t succes wensen, ik viel inderdaad stijl achter over en kan dit kijkend naar mijn dochters karakter niet plaatsen. Ze is terughoudend, schoudertjes hangen meer voorover, kortom veranderd van t spontane spring in t veld kind naar een stiller meisje! Ik vertrouw t niet!
Kristal
12 jaar geleden
Nee, dat begrijp ik Bianca, dat zou ik zeker niet vertrouwen.
Hèh!!
Ik hoop zo voor je dochtertje en jullie dat het meevalt.
Goed dat je stappen onderneemt.
Sterkte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dit heel erg voor jullie, en het spijt me te zeggen, maar dit zijn echt duidelijke tekenen van misbruik. wat moet ook jij het hier vreselijk moeilijk mee hebben. (WIE!! #($&#$(&#$!! heeft dit veroorzaakt?!!) vergeet dus ook jezelf niet Bianci, dit soort dingen zijn ingrijpend voor ieder in het gezin, dus trek ook voor jezelf aan de bel! duurt het via het AMK te lang, dan de huisarts je door laten verwijzen naar hulpverlening hoor! heel veel sterkte gewenst!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We zijn stappen aan t ondernemen, huisarts, speltherapie, ,amk, kinderarts...dank jullie wel voor alle steun en beantwoorden van mijn vraag.

Het beste antwoord

nee, niet met de vraag of je haar spleetje wil likken zoals je in je andere vraag aangeeft.

een kind van 7 kan seksuele gevoelens hebben, DAT is normaal.
maar het zo in woorden brengen, likken, spleetje en bovenop haar liggen, en hier ook nog eens een verband tussen leggen.

hoe duidelijk wil je het hebben? dat komt ECHT niet vanuit een kind zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haalt me de woorden uit de mond eucalypje!

Andere antwoorden (3)

Niet over de seks die volwassenen hebben. Maar een kind is al bezig met lichamelijke lustbeleving als het nog niet eens kan lopen. Lichaam ontdekken, er achter komen wat fijn voelt en wat niet, 't hoort er allemaal bij. De factor "ik zou dit graag met iemand anders samen ontdekken" komt pas om de hoek kijken tijdens de puberteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie andere vraag van vraagsteller waar het kind zelf vraag; wil je mijn spleetje likken' dat is bijgebracht door #een# ouder persoon in ieder geval, en hoort er ECHT niet bij.
Tuurlijk doen kinderen dat. Als je nog geen referentiekaders hebt wat betreft woorden die je nog niet kent ga je zelf invullen ( fantaseren ) wat het is. Een kind vult dan zelf in wat seks is.
Om terug te komen op je vraag, ik denk dus niet dat een kind van zeven op dezelfde manier kan fantaseren over seks als dat een 'volwassene' dat doet. Tenzij het kind van zeven al ervaringen heeft met seks of het er vaak aan is blootgesteld....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een kind kan niet fantaseren over iets wat het niet kent. Als het kind echter op één of andere manier al in aanraking is geweest met sex kan het wel, want kinderen fantaseren op deze leeftijd wel veel. Het heeft misschien per ongeluk de ouders zien vrijen of heeft iets gezien op tv of het is/wordt misbruikt.

Bij normaal fantaseren gebruiken kinderen van zeven wat ze om zich heen zien (gezin, school, tv enz.). Fantasie en werkelijkheid lopen vaak door elkaar heen. Fantasieën kunnen bijvoorbeeld wel gaan over verliefdheid. Bij verliefdheden kunnen weliswaar heftige gevoelens voorkomen, doch van seksuele gevoelens is hier (nog) geen sprake. Handje in handje zitten kan al spannend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Sis, kinderen kunnen wel in staat zijn om rond die leeftijd met zichzelf te spelen en seksueel opgewonden te raken en daar een fantasie bij te hebben.
Maar wat Bianci over haar dochtertje vertelt lijkt alarmerend, ik hoop echt voor ze dat het meevalt...