Ook paniekstoornis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paniekaanval krijg je meestal als je plotseling wordt geconfronteerd met iets wat je ervaart als verschrikkelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Roken (wetenschappelijk bewezen) zorgt voor een vergrote kans op paniekaanvallen. Verder kan 't met trauma's uit 't verleden te maken hebben en als je daar dan aan herinnert wordt (dat hoeft bijv. alleen maar een kleur of geur te zijn) dan kan zo'n aanval optreden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Paniekaanvallen krijg je niet zomaar. Die krijg je als je bang bent de controle te verliezen. Als je op een plein de controle over jezelf zou verliezen, wat dan? Als je soms aanleiding hebt om controle te verliezen door hyperventilatie of hart klachten dan kan het knap eng zijn om op een plein of in een lift te staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je heel erg schrikt of te lang in angst zit.