Wat is de Nederlandse naam voor lucid dreaming?

Ik heb dat namelijk heel erg sterk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Queensrÿche heeft er een liedje over.
Silent Lucidity genaamd.

Het beste antwoord

Lucide dromen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat kan niet missen. +1
(maar was wel makkelijk :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1: Top antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik ook eens;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar natuurlijk! Maar ik voel wel je hete adem in m'n nek (qua punten...) :O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn adem is niet heet hoor;-)
Daar is meer voor nodig...
rose
14 jaar geleden
Je hebt natuurlijk gelijk (coin van F. van Eeden), maar eigenlijk vind ik 'Helder Dromen' een mooiere uitdrukking.

Andere antwoorden (3)

Bewust dromen.Je weet dat je droomt en kunt daarop anticiperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helder Dromen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is toch echt de vertaling, waar hier naar gevraagd wordt. Waarom ik daar nou weer voor gemind moet worden...
Lucid dreaming is ook in Nederlands lucid dreaming... Lucid is wetende dat en dreaming natuurlijk dromen, dus ik zou het wetende dat dromen noemen...

Als je dat kunt, dan is het ook heel leuk om ermee te experimenteren... Ik zal je een voorbeeld geven, toen ik eraan begon, droomde ik op een gegeven punt en wist dat ik op een hele hoge bergkam stond die loodrecht naar beneden liep. Ik schrok een beetje van de hoogte in mijn droom... Ik heb hoogtevrees een beetje en ik wist niet precies of ik droomde of niet... En toen vroeg ik me af, is dit echt of niet, en hoe kom er er nu achter dat ik droom of niet... Toen dacht ik als ik spring en ik overleef dit dan was het dus een droom... Wat doe ik nu? hoe kom ik erachter dat het niet waar is? Toen nam ik een aanloop en ik sprong zo in de gapende diepte en ik kreeg gevoelens zoals je in een achtbaan krijgt, ik bereidde me al voor op de klap die zou komen heel snel... Maar plotseling kreeg ik de grote vleugelen en vloog over het dal, rustig en sereen... Poehhh dacht ik: Dit moet dus wel een droom geweest zijn en ik fantaseerde er een mooi eind aan... En viel even daarna voldaan en gelukkig in slaap...

Zulke experimenten zijn leuk om te doen, maar het is niet voor de lafhartigen onder ons...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+