Kan je beter iets stap voor stap doen,en doordacht?? Of op automatisch piloot?? Want de baas,zit nog wel eens op de huid van,opschieten!bla,bla!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Beter doordacht en stap voor stap. De automatische piloot maakt brokken. Vertel dat je baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het beste is een combinatie van beide.
Denk na over de handeling war je over na moet denken omdat er anders ongelukken van kunnen komen.
En het is ook goed om af en toe, niet altijd, eens na te denken over handelingen die je eigenlijk altijd op automatische piloot uitvoert, dat kan soms leiden tot nieuwe inzichten en het is ook belangrijk omdat je je dat beter beseft waar de tijd blijft.

Maar je hoeft echt niet altijd na te denken over bijvoorbeeld tandenpoetsen en alle handelingen die je verricht als je aan het autorijden bent.

Dus voor jou, ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, zou ik adviseren, dat indien het mogelijk is om de taken op automatische piloot te doen, dit te doen op de momenten dat je je daar prettig bij voelt (en goed uitgeslapen bent) en op de moment dat het niet goed voelt goed over de handelingen na te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt sterk van de taak af.
Je brein heeft grofweg twee standen: de automatische piloot - het onderbewuste - en de doordachte variant - het bewuste. Het onderbewuste gebruik je voor zaken die je hebt geautomatiseerd. Tellen, lopen, afwassen, post sorteren (als dat je werk is), toonladders spelen (voor profmusici), etc. Het bewuste deel van je brein gebruik je voor zaken die nog niet automatisch gaan: een vreemde taal leren, het kwadraat van 813 uit het hoofd berekenen, een brief aan je opa schrijven, roosters maken etc.
Als je de taken die jij voor je baas uitvoert, al hebt geautomatiseerd, kun je ze op de automatische piloot uitvoeren, anders zul je je hoofd erbij moeten houden zodat je geen fouten maakt.

Ga je dit antwoord nou als argument gebruiken tegen je baas om aan te geven dat je niet sneller kan werken? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eenvoudige werk kun je dikwijls wel gemakkelijk automatisch verrichten.

Echter voor het wat moeilijker, wat ingewikkelder of het wat verantwoordelijker werk..zou ik gewoon mijn tijd nemen.

Wat de werkgever er ook van zou vinden..en als hij daartegen bezwaar maakt mag hij/zij het van mij gewoon zelf doen.

De werkgever is immers ook gebaat bij..kwalitatief goed werk..

Gr. Ton