Kan door massage de doorbloeding van de aderen in het lichaam verbetere?

Toegevoegd na 40 seconden:
Verbeteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Tijdelijk wel. Door de massage worden de lichaamsdelen in kwestie warm, waarbij ook de bloedvaten wat zullen opzetten en de doorbloeding verbetert. Het is een soort nabootsing van beweging op eigen kracht, en kan erg prettig zijn.

Bij problemen van verstopte / dichtgeslibde aderen of trombose echter, is massage wellicht best een keer lekker, maar uiteindelijk GEEN geneesmidel of geneesmethode, wat sommige kwalzalvers ook beweren. Je zult dan echt iets aan je levensstijl moeten doen om erger te voorkomen.

Massage kan dus eventueel tijdelijke verlichting van doorbloedingsklachten geven, maar deze NIET definitief verbeteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
* Vergelijk het maar een beetje met het effect van steunkousen, die eigenlijk de benen voortdurend een beetje 'masseren', maar alleen zolang je ze draagt. De klacht of kwaal verdwijnt er niet door, maar de voortdurende massage kan wel verlichting geven of erger voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Niet alleen van de doorbloeding in de aderen maar ook de haarvaten in je spieren. Ga maar na, vaak als iemand spierpijn heeft, en je masseert het even, dan geeft dit (tijdelijke) verlichting. De spieren worden warm gemasseerd, waardoor een betere doorbloeding ontstaat.

Het is helaas wel allemaal tijdelijk, tenzij je in de luxe positie verkeerd, elke dag gemasseerd te kunnen worden of een therapie kunt doen.

Het is echter wel aan te raden het regelmatig te doen. Het verwijderd namelijk ook afvalstoffen uit je organen en weefsel. Het regelt je bloeddruk en zorgt voor een algehele betere functionering van je lichaamfuncties.

http://www.massageprofessionals.nl/page/massage-verbeterd-doorbloeding.html

Je kun ook jezelf masseren:
http://www.gezondheidsnet.nl/pijn-kramp-en-andere-beenklachten/artikelen/8619/zelfmassage-bij-beenproblemen

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27235-zelfmassage-voor-meer-energie.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Masage is heerlijk en ontspannend,kan wel helpen bij stress