Ik zit in het traject om getest te worden op ADHD. Heeft iemand tips om met 'vastlopers' om te gaan?

Ik moet verschillende gesprekken met een psycholoog hebben voor hij zich wil vastleggen aan de diagnose ADHD. Het ziet ernaar uit dat mijn behandelaar na 4 gesprekken eindelijk de mogelijkheid van ADHD serieus neemt. Ondertussen loop ik privé en met werk helemaal vast. Alles is een puinhoop en soms weet ik niet meer wat ik moet en kan doen om een normaal leven te leiden. Met heel veel koffie en energiedrank kan ik mezelf een soort van gefocust houden. Hoe doen andere ADHD-ers dat? Ook wil ik graag werken maar mis de kracht, energie en gerichtheid om het structureel aan te pakken. (werk nu als zelfstandig hondentrimster) wie heeft survival tips en ideeën voor opleidingsmogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Maak lijsten, een weekplanner, dat doe ik zelf. En hou je eraan. ADHD is geen smoes om je niet aan je eigen afspraken te houden, dus maak die afspraak met jezelf. Zelf slik ik niks, maar hou me ook verre van cafeïne en energiedrank. Dat vind ik echt rommel. Ga liever bijvoeding gebruiken van bv Herbalife. 1 Shake per dag erbij ofzo. Daar zitten veel mineralen en vitamines in en dat helpt je geest ook helder te houden. Kijk of je na diagnose PGB kunt krijgen met een ADHD coach. Deze helpt je om structuur aan te brengen indien nodig.

Je dient trouwens een afspraak met een psychiater te krijgen, deze mag en kan alleen de diagnose stellen, dus verspil geen tijd met nodeloze gesprekken als je toch bij de verkeerde persoon zit.