mijn voeten tintelen constant,en s nachts stekende pijn podotherapeut weet het niet wie wel?????verspringt ook van linker naar rechter voet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem een lauw voetenbad met een handvol keukenzout. Spoel je voeten goed daarna met water. Gooi het water in het toilet. Doe dit het liefst een paar keer, maar in elk geval iedere avond. Dit helpt goed tegen onverklaarbare klachten in de voeten. Het is een goed teken dat het springt want dat betekent dat het weg wil gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dikke kans dat de podotherapeut dat niet weet. En ook hier zullen weinig mensen je verder kunnen helpen.

Degene die je ongetwijfeld meer kan vertellen over het tintelen en steken van ledematen, vaak het gevolg van beknelde zenuwen, is in de regel de neuroloog. Gewoon even langs je huisarts (die kan ook een hoop), en als ie het je niet kan vertellen, kan hij je in elk geval doorverwijzen naar de juiste specialist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en zo is dat! plus!
Cryofiel
11 jaar geleden
Yep. Of iemand die verstand heeft van bloedvaten - het kan ook een doorbloedingsprobleem zijn. Wellicht even de gevoeligheid van de voetzolen testen (kun je zelf doen). De huisarts kan bepalen of een test op suikerziekte nuttig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een hele goeie: diabetes! kan ook nog... checken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hatseflats! + En als zo'n neuroloog het dan ook nog niet weet, noemen we het neuropathie en mag je er mee leren leven ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1. fibromyalgie ook nog zoiets waar men mee moet leren leven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zazoe, mis ik iets, slaat dat op deze vraag ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jodokus52: ik heb ook brandende en tintelende voetzolen en pijn in de voeten, men noemt het bij mij fibromyalgie (komt door chemo) net of je door brandnetels loopt en het is meestal 's nachts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me ook iets voor de neuroloog (beklemming tarsaal, dus rond enkel misschien). Denk anders ook aan vitB12 tekort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@zazoe: dat is beroerd!