Als je geen ander vlees eet dan kip, kom je dan essentiële voedingsstoffen tekort?

Proteine zal je dan in ieder geval genoeg binnenkrijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zult niets missen, mits je maar goed vervangt. Vlees is rijk aan kalium, eiwit en magnesium. Daarnaast kun je een beetje uit het vitamine B-complex halen. Dit kun je vervangen met vleesvervangers of een verhoogde consumptie van zuivel, denkend aan yoghurt, yoghurtdrink, melk e.d. Maar je kunt ook kiezen voor vervangende producten als tofu en tegenwoordig ook Valess.

Nee hoor, je kunt prima zonder vlees, zolang je het maar compenseert met andere dingen.

Geen probleem, je mist niets... Wel gevarieerd eten daarnaast, dan wordt je zeker 100 jaar oud...

Nee hoor, ik eet zelfs die kip niet, en kom nog steeds niets tekort. Wel eet ik dierlijke producten waar geen dier voor heeft hoeven sterven, zoals zuivel en eieren. Als je dat soort dingen ook niet eet, moet je wel ergens aanvulling vandaan halen.

Als je helemaal geen vlees zou eten kom je nog niets tekort. Als je ook geen produkten van dieren eet of drinkt dan moet je wel heel erg oppassen.

Ik kan niet bedenken wat je mist. Als je verder ook gezond eet dan zie ik geen problemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100