Zijn maaltijdrepen gezond?

Altijd als ik van school naar huis kom heb ik EXTREEM veel honger... Ik kan dan echt voor mijn gevoel 3 zakken chips met een big mac menu binnen werken... (Natuurlijk doe ik dat niet)
Maar daarom vroeg ik me dus af of ik als tussendoortje een maaltijdreep kan eten. Ik heb van mensen gehoord dat het heel erg vult.
Maar is dit wel zo gezond??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom zou je niet gewoon een broodje eten als je ook chips kan eten of zelf een bic mac menu zou kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat eet jij de rest van de dag, vóór jij naar huis gaat vanaf school?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad gewoon een paar boterhammen mee nemen en eten... Ook goedkoper en vast veel gezonder als met houdbaarheids rommel gevulde repen..
Amadea
11 jaar geleden
En dan nog de schandalig hoge prijs die ze voor die repen vragen. Daar kan je beter een brood voor kopen!
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat eet je verder op een dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk zit je in de groei: vul dat aan met gewone voedingsmiddelen en niet met deze onzin. Als je het geld ervoor hebt dan maar liever die maaltijdreep dan chips en een bigmac.
Ritsuka
11 jaar geleden
Precies, gewoon paar fatsoenlijke boterhammen of zo extra

Antwoorden (1)

Een eiwitreep kan je (af en toe) als maaltijdreep gebruiken. Je vervangt dan een maaltijd door een lekkere eiwitreep.

Maar er zijn wel enkele zaken waar je op moet letten:

de eiwitreep moet voldoende eiwitten bevatten, anders gaat het doel verloren. Een goede maaltijdreep moet minstens 20 tot 25gr eiwitten bevatten
let op met teveel suikers: veel producenten vervangen eiwitten door suikers, omdat dit veel goedkoper is. De eiwit reep kost dan minder, maar je krijgt er ook veel minder voor in de plaats. Kwalitatieve eiwitten zijn geen goedkope grondstof, let dus op
teveel suiker in de reep zorgt er voor dat je dikker wordt: als je een maaltijdreep eet als je wil afslanken, MOET je een reep kiezen met zo weinig mogelijk suiker. Anders wordt het een echte dikmaker! Een maaltijdreep of eiwitreep met 25gr suiker per reep is helemaal niet gezond en je zal er dik van worden
Er zijn maar een beperkt aantal maaltijd repen op de markt met een laag suikergehalte. Ik heb een tijdje moeten zoeken, maar ik heb er dan toch gevonden.

Het nadeel is dat deze repen niet zo goedkoop zijn vanwege het hoge eiwitgehalte en weinig suikers. Het voordeel is dan weer dat je waarschijnlijk de beste reep op de markt hebt, met erg veel kwalitatieve eiwitten en weinig suikers.