Waarom zou iemand 24 uur lang op een website blijven hangen?

Maar dan echt 24 uur lang.
Ps: het is zeker niet om punten te scoren.! Die komen vanzelf. Heeft die gekke niks te doen dan? Terwijl die wel hoop te doen heeft. Waarom zou hij niet zijn verplichtingen na gaan?
Zou dit ook een verschijnselling van een depressie kunnen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit komt me bekend voor, uit een periode dat het helemaal niet goed met me ging. Depressie zou ik het in mijn geval niet noemen, maar ik zat behoorlijk met mezelf in de knoop. Bij mij was het destijds Second Life dat al mijn tijd leek op te slokken. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat je werkloos bent geworden, dat kan er flink in hakken. GV zou goed een soort vluchtroute voor je kunnen zijn. Als je op GV zit, hoef je niet actief te solliciteren (en dus niet om te gaan met afwijzingen die in deze tijd vaker voorkomen). Als je op GV zit, hoef je niet op zoek naar sociale contacten ter vervanging van het contact dat je vroeger met collega's had. Als je op GV zit, hoef je niet na te denken over de problemen in je leven. En intussen, terwijl je doet alsof de problemen niet bestaan, worden die problemen groter, waardoor je alleen maar meer weg wilt vluchten. Dit is mijn gok op basis van mijn situatie toen, zeg maar als ik het mis heb. Wel is er duidelijk een probleem als één activiteit zoveel van je tijd in beslag neemt, dat je niet meer toekomt aan andere, noodzakelijke dingen. Hoe ik er doorheen ben gekomen: De computer uit. Naar de huisarts en me door laten verwijzen naar een psycholoog, gewoon om me te helpen de boel weer op de rit te krijgen. Uiteindelijk heb ik daar maar een stuk of drie, vier sessies nodig gehad. En ik heb een baan gezocht. Ver onder mijn niveau en zwaar onderbetaald, maar dat was het punt niet. Het punt was dat ik een dagelijkse activiteit nodig had die me ook onder de mensen zou brengen. Dus ben ik gewoon de stad ingegaan en heb mijn diensten aangeboden bij winkels, tot ik werd aangenomen. Intussen heb ik weer een goede baan, leuke vrienden, een redelijk bijgehouden huishouden (al zal ik nooit een perfecte jaren-50-huisvrouw worden) en terwijl ik best veel tijd online ben, gaat het niet ten koste van andere dingen. Zoals op dit moment bijvoorbeeld: PC uit, kleren aan, naar kantoor. Waarom ik dit vertel: je hoeft hier dus niet in blijven hangen!

Is diegene actief of alleen aanwezig? Ik laat perongeluk wel eens een site openstaan de hele dag, dus blijf ik aangemeld. Terwijl mijn pc dan aan het downloaden is ofzo. Daarom blijf ik dus wel eens 24 uur ingelogd staan... niet noodzakelijk, wel voor het oog aanwezig.

Iemand zou uit verveling 24 uur hier kunnen blijven hangen...En omdat nou gelijk depressie te noemen lijkt me wat ver gaan..iedereen verwerkt op een andere manier zijn of haar problemen..Als je verder maar goed voor jezelf blijft zorgen Babyfaced is er niks aan de hand..

Ik ken mensen die de computer 24 uur per dag laten lopen.maar deze mensen zitten meestal niet op GV. dit heeft niets met depressie te maken,maar ze zijn nonstop aan het downloaden. als je echt 24 uur per dag op een website blijft hangen dan zit er iets niet goed,of je hebt hem vergeten af te sluiten.

24 uur actief zijn op een website (dus niet alleen maar aan laten staan) lijkt me inderdaad niet helemaal normaal, vooral niet als het zeer regelmatig gebeurt. Dan vormt het een te groot onderdeel van je leven. 24 uur achter de computer op verschillende sites (youtube, diverse fora, spelletjes, muziek) lijkt me al langer vol te houden, maar ook dan moet je toch eens afwisselen. Als je er 24 uur achter zit omdat het je geweldig boeit en je er vreselijk lol aan hebt en verder toch niks te doen, is dat neit zo'n punt. Als je er 24 uur achter zit omdat de je de fut en de animo niet hebt iets anders te gaan doen en je verplichtingen verzaakt ,is er wellicht meer aan de hand, en kan het altijd een goed idee zijn er even een gesprekje aan te wagen met de huisarts. Die kent je beter, en kan je 1 op 1 beoordelen. Het hoeft niet ernstig te zijn, maar helemaal gezond is het natuurlijk ook niet. Je zou minimaal een paar uurtjes moeten slapen en eten per etmaal, dat sowieso. Maar sociale contacten buiten Internet zijn ook hele belangrijk. Zorg goed voor jezelf, Babyfaced, en laat je d'r niet onder krijgen. Daarvoor heb je veel te veel in je mars.

Het is een uitlaatklep en een oplaadklep soms voor enkelen... De normale buitenwereld kan soms heel hard zijn en anderen begrijpen je niet... Hier op GV krijg je de kans om je uit te spreken, om gehoord te worden, om je eigen zegje te doen, zonder dat daar moeilijkheden door komen... En om contact te leggen... Vooral als je kunt afstemmen op die anderen, dan is het samen delen een heel fijn gevoel, dat heel verslavend kan werken op je... Als er goede nieuwe dingen zijn van deze tijd, dan is het wel Gv... GV is dan een samenkomen van zij die wensen samen te zijn en om te leren van elkaar...

Ik vraag me af waar je dit op baseerd. En dat dit ook nog kennisvermeerderend is... Verreweg de meeste computers en laptops schakelen naar verloop van tijd automatisch over op de stand-by functie. Dus met deze wetenschap is het volstrekt onmogelijk om ergens 24 uur actief te blijven... Het feit dat er hier op GV een aantal mensen zit die antwoord geven als een plicht zien. Is op zich al heel erg ziek. Zeer zeker als die antwoorden kant-noch-wal raken... Hier komt bij dat het alleen vanuit medisch oogpunt al volstrekt onmogelijk is om 24 uur alleen maar bezig te zijn achter de PC in één en dezelfde houding. En dan krijg je (inderdaad) last van ongecontroleerde spierbewegingen...

Die mensen zijn hoogstwaarschijnlijk online, maar AFK (Away-From-Keyboard).

Hier past maar één woord: Verslaving Ik heb het gevoel dat je het over jezelf hebt. Als je echt 24 uur op GV zit, verplicht jezelf dan dit af te bouwen. Of je een depressie hebt, kan ik niet zeggen, dat staat los van het bezoek van 1 website. Je bent wel los van de maatschappij en zoekt je heil uitsluitend op het internet. Dat is op zijn minst zorgelijk. Laat je internet-activiteit terugkeren tot normale proporties en maak eens een boswandeling. Dan komen er weer heel andere gedachten en (hopelijk) ideeën bij je boven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100