Weigeren zorgverzekeraars vaak mensen voor de aanvullende zorgverzekering?

Ik weet dat ze je niet mogen weigeren voor de basisverzekering, maar wel voor de aanvullingen. Maar gebeurt dat ook vaak? Op basis van wat voor soort dingen dan? Ik heb een vrij slechte gezondheid en allerlei klachten, maar geen officiele chronische ziekte ofzo, wat is dan de kans dat ik afgewezen word?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat versta je onder vaak? Dat is een relatief begrip. Misschien vind jij 1 op de 1000 vaak, terwijl een ander 1 op de 10 pas vaak vindt...

Antwoorden (3)

KAn op dit moment alleen voor mezelf spreken, echter ik werd telefonisch direct overgeheveld naar een hogere aanvullende verzekering en tevens advies gegeven waar ik op moest letten omdat ik op dit moment erg veel bepaalde zorg nodig heb.
geen probleem dus. Gewoon even bellen.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord.
Ik wil alleen dus juist niet overgeheveld worden naar een duurdere, ik kies niet voor niets die ene uit omdat die het meeste vergoed van wat ik nodig heb en het minste premie vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou snap ik dus niet wat je wel gevraagd hebt.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, ik ben nu aan het zoeken naar welke aanvullende verzekering ik wil. En ik wil natuurlijk die die voor mij het gunstigste is. Ik vraag me alleen af wat de kans is dat ze me afwijzen, of dat iets is dat alleen gebeurt als je heel ernstige dingen hebt of dat dat bij mij ook kan gebeuren.
Doorgaans geeft het weinig problemen, verzekerd ben je toch al bij ze, dus wellicht kunnen ze iets aan je verdieien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas geleden is daarover een onderzoek bij Tros Radar geweest. Daarin werd aangegeven dat de meeste verzekeraars niet naar je ziektebeeld kijken.

weigeren mogen ze je nooit maar mogen wel een hogere premie vragen.

Wat versta je onder vaak ziek? Je hebt het over niet chronisch ziek zijn, volgens mij mogen ze je dan nooit de premie verhogen.

Kijk gewoon eens even op de site van Tros Radar er zijn ook nog andere sites waar je deze info kunt vinden.

Veel succes