Ik ben 16jaar en heb sinds 3 weken geleden heel erg last van duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid, enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Sinds 3 weken geleden ben ik elke ochtend erg misselijk, en dat hou bijna de hele dag door aan, ook ben ik er duizelig, en licht in mn hoofd en loop soms heel erg uit evenwicht. Ik ben constant moe en heb totaal geen energie, ik heb ook best vaak hevige hoofdpijn.ik ben niet zwanger. Iemand enig idee wat de oorzaak is?ik durf niet naar de dokjter alvast bedankt :)

Toegevoegd na 1 uur:
Nog vergeten te vermelden, ook ben ik vaak trillerig, alsof alle enegry uit me wordt gezogen en begin in heel erg te trillen, alsof je heel erg zenuwachtig bent voor ietss thanks alvast! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Test
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HUP, naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook, dokter zegt stress.
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet en drink je wel genoeg op een dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloeddruk en bloedwaarden laten testen, zelf vast beginnen met het slikken van een multivitamine en kijken welke slechte gewoonten (te laat naar bed gaan, 's-nachts gamen, drinken) je kunt laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te horen gaat het om de ziekte van Pfeifer. Gewoon naar de huisarts en niet langer wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik eet en drink wel gewoon genoeg, en ik slaap ook helemaal niet laat, soms ga ik al om 8uur of eerder naar bed omdat ik gewoon dood moe ben elke x
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom durf je niet naar de dokter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat weet ik ook niet, ik ben sinds kleins af aan al doodsbang voor de tandarts en de dokter, als ik weet dat ik erheen moet heb ik de nachten ervoor altijd nachtmerries enoz
Ritsuka
11 jaar geleden
Ben je nu al met een crashdieet bezig dan? Want dat verklaard je klachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee daar ben ik nog niet mee bezig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je er zo bang voor bent. Maar je zal helaas toch wel moeten, want het is wel echt nodig voor je gezondheid. Misschien kan je een van je ouders en/of een goede vriend(in) vragen om mee te gaan, zodat het minder spannend is, en vantevoren een leuke beloning bedenken voor jezelf voor wanneer je het gedaan hebt.
En een crashdieet moet je echt absoluut niet doen, want dat is zéér ongezond, zorgt op de lange termijn juist voor overgewicht, en als het erg is kan je zelfs in het ziekenhuis terecht komen, en dat wil je natuurlijk niet (sowieso niet, maar al helemaal niet als je bang bent voor dokters).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja eigenlijk ga ik alleen naar de dokter als ik dood ga dusja, ik dacht eerst even hier kijken wat het zou kunnen zijn enzo
Ritsuka
11 jaar geleden
wat is het ergste dat er kan gebeuren als je naar de dokter zou gaan met deze klachten?
en hoe realistisch is het dat dit zou gebeuren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien maak ik wel een afspraak, wilde eerst even kijken wat anderen erover te zeggen hadden, bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe dat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is hier al gezegd. Maar met zulke klachten kan je niet wachten. Echt, dat is heel onverantwoord. Ga direct morgen naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klinkt niet erg gezond, kan van alles zijn zelfs stress.Is hier al gezegd ,naar de dokter en snel

Het beste antwoord

Je vertoont alle tekenen van een aankomende burn-out.
Die begint meestal door een groteprestatiedruk, niet alleen de school, maar de hele maatschappij zet tegenwoordig de mensen behoorlijk onder druk.
Eerste tekenen concentratie verlies, je rot voelen, nergens geen zin meer in hebben, je niet gezond voelen.

Daarna, slecht in slaap komen, moe wakker worden, erg veel dromen, in de ochtend geen trek in eten meer hebben, een vreemd hol gevoel in je maag, steeds vaker hoofdpijn.

Daarna gaan je lever en gal ook mee spelen, gevolg daarvan, nek en hoofdpijn, misselijk, trillerig en draaierig.
een soort van wagenziek gevoel ( zeeziek).

Zeer belangrijk!
Sla nooit een ontbijt over.
Drink geen cola, koffie, energiedrankjes enz.
Drink veel water.
Eet niet te vet en al helemaal geen gefrituurde dingen.
Eet gezond.
Probeer zo veel mogelijk regelmaat te krijgen in je leven.
Zo veel mogelijk naar buiten.
Zoek een hobby.
Zoek een vertrouwenspersoon om mee te praten.
Nux-vorm druppeltjes geven vaak veel verlichting van de klachten, vooral tegen misselijk zijn en hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zou het zeker wel eens kunnen zijn, ik heb laatste tijd zoveel stress en ik heb inderdaad alle symptonen, wanneer weet je of de burn out erger wordt? En hoe weet je dat je op het punt bent dat je echt een burnout hebt? En wat is het precies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk zit je er al in.
Maar het kan natuurlijk nog veel erger.
Het is een ramp aan het worden, hoeveel jongeren tegenwoordig al een burn-out hebben, schrikbarend!!
Was het vroeger vooral bij 40 50 jarige, het gebeurt nu steeds jonger al.
Het heeft vooral met je karakter te maken en dat is voor een groot deel genetisch bepaald.
Het treft vooral, gedreven gevoelige mensen, die graag willen presteren en beter willen worden dan de ander.
Die er altijd nog een schepje boven op willen doen.
Niet snel te vreden zijn, verwachten dat de ander hun ook begrijpt.
Vaak gaan de problemen niet alleen op school, maar ook in de relatie sfeer en de thuissituatie.
Zie je lichaam als een accu, dat telkens weer opgeladen moet worden, gebeurt dat onvoldoende, dan loopt de accu leeg.
Je energie dus.
Het lichaam geeft dan al signalen af, dat het niet goed gaat.
Verandert er niets, dan gaat het lichaam over tot drastische maatregelen, migraine, buikklachten enz.
Uiteindelijk kan je echt niets meer, dan alleen maar slapen.
Het is een deel van mijn werk, mensen met een burnout te helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het lijkt er wel op, ik woon ook niet meer thuis en op school gaat het slecht terwijl het voorheen erg goed ging, ik lig bijna alleen nog maar op bed vooral omdat ik me ook niet lekker voel, en heb sochtends vaak niet de kracht om op te staan, dus dan zal ik toch maar even langs de dokter gaan, dankjewel!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ik ben nu 15 zit op atheneum (3e jaar) maar er is een enorme druk van de leraren, je mentor en meestal ook nog je ouders.
Je moet volgens hun na school 3/4 uur huiswerk maken (volgens hun is dat normaal), bijna elke dag leren voor overhoringen of so's en als je dan een laag punt haalt worden ze ook nog boos. Soms zit je er dan doorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nux-vorm druppels zijn verkrijgbaar in een reformwinkel.
Het helpt vrijwel altijd en het weten wat je hebt, helpt ook al veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nickeltjuh Ja ik hoor meer van dit soort verhalen, maar weet je, je moet wel met deze maatschappij, er wordt steeds meer van je verwacht en daar moet je aan voldoen, of je het kunt of niet.
Veel scholieren gaan er aan onder door en worden er ziek van.
Kan ook zijn dat men te hoog gegrepen heeft en altijd maar op de tenen moet lopen, maar beter terug kan gaan naar een lagere opleiding, maar ja, dan komen die ouders weer.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er heelveel aan gehad, bedankt!

Andere antwoorden (6)

Hoogste tijd de arts te bezoeken, drie weken is best lang. Waarom durf je niet naar de arts te gaan? Hij/zij is om jou te helpen met gezondheids problemen. Zsm een afsprak maken. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou toch maar naar de dokter gaan. Er moet in ieder geval een bloedonderzoek gebeuren.
Misschien is er iets met je suikerspiegel aan de hand.

Dus vandaag nog even bellen voor een afspraak, want onzekerheid maakt het alleen nog maar erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pfeiffer misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pfieffer wordt je volgens mij niet duizelig en misselijk van alleen heel moe..
Tja, wat kan de oorzaak zijn > Als je zestien bent zijn de meest voor de hand liggende redenen ongezonde (te weinig) voeding, slechte voeding en slaapgebrek. Allemaal dingen waar je je behoorlijk beroerd van kunt gaan voelen.

Het kan echter ook iets met je bloed zijn (tekort aan ijzer bijvoorbeeld - bloedarmoede) , een virus dt je ergens bent opgelopen (zoas Pfeiffer), of een aandoening van je binnenoor (zoals Meniere), of in het ergste geval zelfs een neurologische aandoening.

Het beste kun je er even mee langs de huisarts ; die kan door de juiste vragen te stellen wellicht achterhalen wat de oorzaak is. En dan is het - in veel gevallen - natuurlijk aan JOU om wellicht een ander leefpatroon aan te nemen. Niet alles los je helaas op met een pilletje.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Niet naar de dokter durven" is natuurlijk geen argument om niet te gaan. Die man (of vrouw) IS er tenslotte juist voor dit soort vragen op momenten dat jij je lichamelijk (of geestelijk) niet helemaal fit voelt. En alles spreekt ervoor da je dat bezoekje beter niet al te lang kunt uitstellen. Het HOEFT niets ernstigs te zijn, maar stel nu dat dat het WEL is, dan kun je beter een keertje te vroeg naar de dokter dan te laat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laat zeker ook even je suiker meten; energiegebrek, moeheid, trillerigheid, opgejaagd gevoel ('zenuwen') klinkt wel als een eventueel te hoog bloedsuikergehalte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Ritsuka
11 jaar geleden
Of natuurlijk een ongezond dieet om 10 kilo af te vallen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar die had ik al genoemd : als eerste zelfs . Ongezonde (te weinig) voeding.
probleem heb ik ook, het is dat je bloed druk te laag is!
omdat je groeit kan je lichaam het allemaal wat moeilijker aan waardoor je bloed druk te laag wordt..
is heel normaal 1/3 personen hebben het gehad..
ik heb het zelf ook, volgens de dokter gaat het vanzelf over, je moet luisteren naar je lichaam ben je moe ga je even liggen ben je duizelig, ga je even zitten..
je moet ook rustig aan doen als je van een bepaalde punt opeens andere positie in neemt, zoals zitten naar staan, liggen naar staan etc..
voor de rest kan je energie drankjes drinken (let op niet te veel)
Maar daardoor maakt je lichaam beetje adrenaline aan (zo is het mij verteld)
waardoor de bloed druk ook omhoog gaat..
neem het alleen als je merkt dat je DUIZELIG wordt..
een dropje helpt ook, dat is voor je suiker spiegel, en je bloed druk..
we

Gewoon luisteren naar je lichaam, en rustig aan doen..

dus energie drank drinken als je voelt dat je duizelig wordt (niet te veel)
en dropje eten helpt ook wel..

en Luister naar je lichaam belangrijkste..

Wees niet bang voor te lage bloed druk, is niet erg op je leeftijd..
Gaat vanzelf over, vertrouw je het alsnog niet..

Even langs de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke naja hopen maar dat het vanzelf over gaat dan, dankje :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee nee, niet hopen dat het overgaat, maar naar de dokter gaan! Als je het eng gaat, kun je ook iemand meenemen voor morele steun. Je kunt natuurlijk met een van je ouders of broer of zus gaan, maar als dat niet gaat is er vast wel een vriendin of klasgenoot die bereid is mee te gaan. Het is veel gemakkelijker als iemand je van te voren op komt halen om samen te gaan, dan als je je er alleen naar toe moet slepen.
Succes ermee!
Oh ja, en ga naar de dokter! :))
Helaas kan dit van alles zijn. Heb je te maken met stress? Je kan een infectie te pakken hebben door een virus of een bacterie. Buikgriep, hyperventilatie, ijzergebrek, lage bloeddruk.
Kijk anders eens via deze link daar staan veel meer oorzaken van onder andere misselijkheid:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/78844-misselijk-oorzaak-zwanger-duizelig-moe-hart.html