Ik ben 16jaar en heb sinds 3 weken geleden heel erg last van duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid, enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Sinds 3 weken geleden ben ik elke ochtend erg misselijk, en dat hou bijna de hele dag door aan, ook ben ik er duizelig, en licht in mn hoofd en loop soms heel erg uit evenwicht. Ik ben constant moe en heb totaal geen energie, ik heb ook best vaak hevige hoofdpijn.ik ben niet zwanger. Iemand enig idee wat de oorzaak is?ik durf niet naar de dokjter alvast bedankt :)

Toegevoegd na 1 uur:
Nog vergeten te vermelden, ook ben ik vaak trillerig, alsof alle enegry uit me wordt gezogen en begin in heel erg te trillen, alsof je heel erg zenuwachtig bent voor ietss thanks alvast! :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je vertoont alle tekenen van een aankomende burn-out. Die begint meestal door een groteprestatiedruk, niet alleen de school, maar de hele maatschappij zet tegenwoordig de mensen behoorlijk onder druk. Eerste tekenen concentratie verlies, je rot voelen, nergens geen zin meer in hebben, je niet gezond voelen. Daarna, slecht in slaap komen, moe wakker worden, erg veel dromen, in de ochtend geen trek in eten meer hebben, een vreemd hol gevoel in je maag, steeds vaker hoofdpijn. Daarna gaan je lever en gal ook mee spelen, gevolg daarvan, nek en hoofdpijn, misselijk, trillerig en draaierig. een soort van wagenziek gevoel ( zeeziek). Zeer belangrijk! Sla nooit een ontbijt over. Drink geen cola, koffie, energiedrankjes enz. Drink veel water. Eet niet te vet en al helemaal geen gefrituurde dingen. Eet gezond. Probeer zo veel mogelijk regelmaat te krijgen in je leven. Zo veel mogelijk naar buiten. Zoek een hobby. Zoek een vertrouwenspersoon om mee te praten. Nux-vorm druppeltjes geven vaak veel verlichting van de klachten, vooral tegen misselijk zijn en hoofdpijn.

Hoogste tijd de arts te bezoeken, drie weken is best lang. Waarom durf je niet naar de arts te gaan? Hij/zij is om jou te helpen met gezondheids problemen. Zsm een afsprak maken. Succes

Ik zou toch maar naar de dokter gaan. Er moet in ieder geval een bloedonderzoek gebeuren. Misschien is er iets met je suikerspiegel aan de hand. Dus vandaag nog even bellen voor een afspraak, want onzekerheid maakt het alleen nog maar erger.

Pfeiffer misschien?

Tja, wat kan de oorzaak zijn > Als je zestien bent zijn de meest voor de hand liggende redenen ongezonde (te weinig) voeding, slechte voeding en slaapgebrek. Allemaal dingen waar je je behoorlijk beroerd van kunt gaan voelen. Het kan echter ook iets met je bloed zijn (tekort aan ijzer bijvoorbeeld - bloedarmoede) , een virus dt je ergens bent opgelopen (zoas Pfeiffer), of een aandoening van je binnenoor (zoals Meniere), of in het ergste geval zelfs een neurologische aandoening. Het beste kun je er even mee langs de huisarts ; die kan door de juiste vragen te stellen wellicht achterhalen wat de oorzaak is. En dan is het - in veel gevallen - natuurlijk aan JOU om wellicht een ander leefpatroon aan te nemen. Niet alles los je helaas op met een pilletje. Toegevoegd na 2 minuten: "Niet naar de dokter durven" is natuurlijk geen argument om niet te gaan. Die man (of vrouw) IS er tenslotte juist voor dit soort vragen op momenten dat jij je lichamelijk (of geestelijk) niet helemaal fit voelt. En alles spreekt ervoor da je dat bezoekje beter niet al te lang kunt uitstellen. Het HOEFT niets ernstigs te zijn, maar stel nu dat dat het WEL is, dan kun je beter een keertje te vroeg naar de dokter dan te laat. Toegevoegd na 3 minuten: Laat zeker ook even je suiker meten; energiegebrek, moeheid, trillerigheid, opgejaagd gevoel ('zenuwen') klinkt wel als een eventueel te hoog bloedsuikergehalte.

probleem heb ik ook, het is dat je bloed druk te laag is! omdat je groeit kan je lichaam het allemaal wat moeilijker aan waardoor je bloed druk te laag wordt.. is heel normaal 1/3 personen hebben het gehad.. ik heb het zelf ook, volgens de dokter gaat het vanzelf over, je moet luisteren naar je lichaam ben je moe ga je even liggen ben je duizelig, ga je even zitten.. je moet ook rustig aan doen als je van een bepaalde punt opeens andere positie in neemt, zoals zitten naar staan, liggen naar staan etc.. voor de rest kan je energie drankjes drinken (let op niet te veel) Maar daardoor maakt je lichaam beetje adrenaline aan (zo is het mij verteld) waardoor de bloed druk ook omhoog gaat.. neem het alleen als je merkt dat je DUIZELIG wordt.. een dropje helpt ook, dat is voor je suiker spiegel, en je bloed druk.. we Gewoon luisteren naar je lichaam, en rustig aan doen.. dus energie drank drinken als je voelt dat je duizelig wordt (niet te veel) en dropje eten helpt ook wel.. en Luister naar je lichaam belangrijkste.. Wees niet bang voor te lage bloed druk, is niet erg op je leeftijd.. Gaat vanzelf over, vertrouw je het alsnog niet.. Even langs de dokter gaan.

Helaas kan dit van alles zijn. Heb je te maken met stress? Je kan een infectie te pakken hebben door een virus of een bacterie. Buikgriep, hyperventilatie, ijzergebrek, lage bloeddruk. Kijk anders eens via deze link daar staan veel meer oorzaken van onder andere misselijkheid: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/78844-misselijk-oorzaak-zwanger-duizelig-moe-hart.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100