Beste mensen ik. En me vriend hebben geen hiv is bewezen maar we hebben het zelfde injectie naald gebruikt hebben we nu hiv ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Zolang jullie een injectienaald gebruikt hebben die nieuw was, dus nog niet eerder gebruikt, kan je elkaar toch niet besmetten. Het antwoord is nee. Toegevoegd na 2 uur: Al lijkt het mij overbodig toch een aanvulling: Je kan elkaar niet met HIV besmetten, als bewezen is dat je dit niet hebt. mits je een nieuwe injectienaald gebruikt hebt. Toegevoegd na 2 uur: Andere besmetting kunnen wel plaatsvinden, maar daar gaat de vraag niet over en zijn derhalve overbodig.

Waarschijnlijk niet. Je kan besmet raken met HIV als je een spuit gebruikt die "vuil" is (dus met HIV besmet is), dat kan normaliter enkel alleen als deze is gebruikt door iemand die al met HIV besmet is. Als de naald dus enkel door jullie is gebruikt kan je geen HIV overdragen, net zoals je geen griep van iemand kan krijgen als die ander geen griepvirus bij zich draagt, en je ook geen ring kan krijgen van iemand die geen ring heeft. HIV ontstaat niet spontaan bij het gebruik van naalden. Toegevoegd na 59 seconden: Dit ervanuitgaande dat jullie daadwerkelijk allebei geen HIV hadden voor gebruik. Toegevoegd na 55 minuten: Situatie 1 Jouw Vriend (geen HIV) Jij (geen HIV) Naald (nieuw) Jullie kunnen spuiten wat jullie willen met die naald, jullie zullen beiden geen HIV overdragen aan elkaar, immers er is geen HIV in het spel. Situatie 2 Jouw Vriend (geen HIV) Jij (geen HIV) Naald (gekregen van Vriend Kees) Kees (wel HIV) Jouw vriend krijgt een naald van Kees, die Kees gebruikt heeft, Kees heeft de naald met HIV vervuild. Jouw Vriend spuit en loopt ook HIV op. Jij spuit die dag nietVolgende week (nu hebben we dus de situatie) Jouw Vriend (HIV) Jij (geen HIV) Naald (nieuw) Jouw vriend spuit eerst, daarna jij, jij loopt ook HIV op. Situatie 3 Jouw Vriend(geen HIV wel hepatitis) Jij (geen SOA) Naald (nieuw) Jouw Vriend spuit eerst, jij daarna en loopt hepatitis op. Toegevoegd na 1 dag: Ander goed punt is dat HIV pas na 3 maanden aantoonbaar is. Mocht je bewijs(test) dus binnen die 3 maanden na mogelijke besmetting zijn gedaan is er ook nog onzekerheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100