Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik krijg hoofdpijn als ik bijvoorbeeld op mijn rug onderwater ga. Hoe voorkom ik dit?

Als ik zwem krijg ik soms hoofdpijn, dit gebeurt meestal door te snel te bewegen onderwater, een draai maken onderwater(dan krijg ik hoofdpijn op het moment dat mijn neus naar boven wijst) en op andere momenten. Ik zou heel erg graag willen weten hoe ik dit kan voorkomen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
Erna55
8 jaar geleden
Wat je kunt doen : niet meer te snel bewegen onder water.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

zo als ik het lees zou het kunnen komen doordat er onder water extra druk op je hoofd komt te staan. als je het bovenwater niet hebt tenminste...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door de druk zal het niet komen, tenzij je duikt. De oorzaak is waarschijnlijk dat indien je ondersteboven onder water bent, gemakkelijk water in je neus kan komen. Dat geeft bij sommige mensen vrijwel gelijk een vervelende hoofdpijn in je voorhoofd. Je kunt gemakkelijk controleren of dit de oorzaak is door je neus dicht te knijpen of door terwijl je onder water bent langzaam door je neus uit te ademen. Zolang er lucht uit je neus blijft borrelen komt er geen water in. Probeer het eens en je weet dan gelijk of dít inderdaad het probleem is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding