Ik wil graag vroeger opstaan maar het lukt niet. Wat kan helpen??

Ik ben werkloos en heb geen stok achter de deur om vroeg uit bed te komen. Toch wil ik niet de halve dag verslapen. Ik ga al vroeger naar bed maar word echt heeeel moeilijk wakker! Lijkt wel of ik in coma lig!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je gezond? Drink je genoeg? Wat doe je aan beweging en sport?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe niks aan beweging. Eet wel gezond en drink voldoende water. Ik zit zelf ook aan gebrek aan beweging te denken... Het is echt niet normaal zo moe als ik ben...
Ritsuka
11 jaar geleden
Van niks doen word je geestelijk doodmoe.
Begin eens met in de middag een halfuurtje wandelen.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Zelf ook werkeloos helaas maar ik sta elke dag uiterlijk om half negen op. Behalve in het weekend, zo behoud ik regelmaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt zo bij postnl beginnen! Ga voortaan elke dag om 9 uur naar een ander uitzendbureau!

Antwoorden (4)

's winters heb ik hier ook altijd last van.
Zelf heb ik een wake up light het helpt wel om iets meer energie te hebben in de ochtend.
Ook heb ik een wekker gehad met de carnaval festival erop (efteling, irritant muziekje). Niet de prettigste manier om wakker te worden maar het helpt wel.

Het makkelijkste is om de wekker buiten hand bereik te zetten zodat je wel op moet staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je al naar de dokter geweest voor een bloedonderzoek? Heb ooit hetzelfde als jij gehad, en dat bleek toen een ijzertekort te zijn. Op te lossen met ijzerpillen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb -hoe toevallig- vrijdag mijn bloed laten testen. Alles was goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is je B12 ook getest ? en wat was de waarde ? want een huisarts kan me nog meer vertellen ... :S
De HA vertelde mij ook steeds dat een waarde (B12) van 199 in orde is ... NIET DUS! bij een waarde boven de 150 en onder de 400 kun je al wél een functioneel tekort hebben !!! (laat dan de actieve B12 testen ! )
Vrijwilligerswerk kan een oplossing zijn. Als je geen baan kunt vinden, kun je misschien anderen helpen. Dit vult meteen het gat in je cv en dat kan een volgende werkgever over de streep trekken om jou aan te nemen. Je wilt immers graag aan de slag zijn.

Ga eens langs ('s middags kan dat ook) bij een vrijwilligerscentrale en vraag naar de mogelijkheden. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Prima tip!
wat je nodig hebt is een stok achter de deur, een reden.

werk, zoek een baan, of vrijwilligers werk of een baantje met een halve uitkering en iets anders daarnaast mogelijkheden te over.

dus eerst die wekker op 8 uur, koffie/thee, boterham, douchen half negen naar buiten, red je dit niet in een half uur, dan sta je om half acht op.

vanaf nu is het vanaf half negen jouw baan : werk zoeken en vraag nou niet waar, ik heb al diverse tips zien staan bij antwoorden en reacties.
iedere dag moet jij er op uit om jouw taak te vervullen: zo snel mogelijk werk vinden, bij voorkeur voor de kerst! en dat is niet onmogelijk.
als je dit zou lukken voel jij je met de kerst en oud&nieuw een nieuw mens! geloof me : dat werkt namelijk!

en door dit ritme met werk zoeken op te bouwen, doe je al je best voor straks als je een baan hebt, dan ben je alweer gewend aan een ritme, wat je teslotte kwijt was!

doe je best, ga achter die baan aan, 't kan, er is werk!