Wat zijn redenen voor een zorgverzekering om een borstlifting en eventuele vergroting als gevolg daarvan te vergoeden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft bepaald dat een borstvergroting of borstlift niet meer in het verstrekkingenpakket is opgenomen omdat deze behandeling als een cosmetische behandeling wordt gezien.

En nogmaals:

Wordt een borstlift vergoed door mijn zorgverzekeraar?
De operatie wordt niet door de ziektenkostenverzekeraar. Ook eventuele vervolg operaties vallen buiten de vergoeding.

http://borst-info.nl/info/veelgestelde-vragen#kopBL1

....Misschien als je een heel dure particuliere aanvullende verzekering hebt.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, is dit al lang? Want eerst was het toch zo dat het in enkele gevallen wel werd vergoed toch? Ivm andere complicaties? Bedankt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je die link als bron toevoegen? Anders kan ik hem niet bekijken door mijn telefoon ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet helemaal juist. Je moet inderdaad het vergroten, liften etc zelf betalen. Eventuele correcties ook. Een vriendin van mij heeft door de borstvergroting na 15 jaar klachten gekregen. Ze heeft de implantaten laten verwijderen en dat is volledig vergoed door haar verzekering. Alleen mocht ze besluiten weer nieuwe te nemen moet zij dat wel zelf betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij was het vroeger zo dat als je er psygisch ernstig onder lijd als je te grote of veel te kleine borsten had, je het wel vergoed kon krijgen. maar tegenwoordig niet meer. Uitgezonderd bij bijvoorbeeld bortskanker met een reconstructie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, het is zinvoller om die psychische problemen op een andere manier aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker waar, maar als je bijvoorbeeld geen bh kan dragen door je borsten? Is dat geen reden? Ik noem maar wat hoor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dan dat ze te groot zijn of dat ze er niet zijn ytje? Te grote borsten kan lichamelijke gevolgen hebben, daar heb ik het niet over. Te weinig borsten om een bh te dragen bestaat geloof ik niet maar ik zeg geen nooit. Als je nog nooit zwanger bent geweest is het wel handig om dat af te wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar een voorbeeld he, maar ik bedoelde eigenlijk als de ene borst veel groter is dan de ander, zo erg dat een bh heeeel ongemakkelijk zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook daar zijn oplossingen voor Ytje, wat dacht je dat mensen doen die een geamputeerde borst hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik niet, het enige waar ik op kom is een borstprothese, maar ik dacht dat ook die vrij duur is. Ik vraag me dus af óf er redenen zijn voor vergoeding. Ik kan moeilijk alle redenen noemen zelf om te kijken of het een goede reden is.
Ik denk dat je misschien beter je huisarts kan vragen. Die heeft een beroepsgeheim dus zal deze het nooit verder vertellen. Hij kan je vast meer informatie geven. En misschien als je dat durft kan je hem of haar ook even laten kijken. Wie weet valt het allemaal wel mee of komt hij/zij met een andere veel simpelere oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een huisarts weet niks over verzekeringen gok ik. Ik vraag het me alleen af, niet voor mezelf.