Hoe lang duurt het voordat een litteken niet meer te zien is?

Na voet operatie, een jaar terug, heb ik nog steeds een donker kleurig litteken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Het hangt af van de dikte van het litteken, en de plek waar deze zich bevindt op het lichaam.

Alle littekens worden door de jaren heen dunner en nemen meer de kleur aan van de huid eromheen.
Echt verdwijnen doen de meeste littekens echter niet.

Een litteken van een dunne sneehechting is na ongeveer 3 jaar nog maar amper te zien, mits deze niet op het gezicht zit. In dat geval blijft het litteken altijd wat meer zichtbaar. Dit heeft te maken met de dunne en tere huid van het gezicht.

Een litteken van een dikkere, grote sneehechting zal altijd goed zichtbaar blijven op het lichaam. Het litteken zal nooit helemaal de kleur van de omlichende huid aannemen, en zal ook altijd een verdikking blijven vertonen. Echter na ongeveer 3 jaar zal het litteken minder opvallend zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, nog even afwachten dus.

Andere antwoorden (1)

Littekens zullen helaas nooit weg gaan. Je kunt ze wel insmeren met bijvoorbeeld Bio Oil, dan kunnen ze wel vervagen. Maar helemaal weg gaat het niet.