Wanneer heb je anorexia nervosa?

bijv. tailleomvang, koude handen en voeten..
Nou ik heb daar ook last van. ik lunch niet ookal weet ikdat dit slecht is. Ik ben 167 lang 53kilo, bovebeen omvang 49cm en mijn pols 15,5cm. Mijn heup: 89cm, taille:65cm, borst 80 (geloof ik of iets meer). me taille trok ik eerst paar weken geleden echt samen met een riem, die bond ik dan Strak om me middel (buik heel ver inhouden). Tot zeker onder de 55 cm.

Weet jij het antwoord?

/2500

Om te beginnen is Anorexia Nervosa een diagnose die gesteld moet worden. Bij mij is die diagnose gesteld in het ziekenhuis waar ik werd opgenomen toen ik 33 kilo woog(bij 1.72 ongeveer),ik kon bijna niet meer lopen,had hartritmestoornissen en mijn mijn lichaam maakte zelfs bijna geen rode bloedcellen meer aan. Ik was zelfs helemaal in de war geraakt. Ik was ernstig ondervoed en heb mezelf bijna doodgehongerd. Dan heb je Anorexia Nervosa. Dan kan je niet meer eten. Dan wil je niet meer eten. Dan zie je alleen maar calorieën als je eten ziet. Dan weeg je je de hele dag dwangmatig. Dan sport je en beweeg je om nog meer calorieën eraf te krijgen. Dan bestaat er niks anders meer dan afvallen,niet eten en tegen iedereen zeggen dat je echt geen probleem hebt,dat je echt al gegeten hebt en nee hoor,je wil echt niet meer afvallen.. Liegen hoort erbij. Stiekem afvalpillen verstoppen Laxeren,fatburners gebruiken,overgeven, en jezelf afvragen waarom je denkt dat jij nog te dikke meisje in je hoofd bent en niet dat dunne meisje dat iedereen schijnt te zien.. Zorgen dat dat die CONTROLE je niet wordt afgenomen,eten/niet eten al zegt iedereen dat je geen controle hebt. Als die controle het allerbelangrijkste is in je leven,als het voelt dat je faalt als je 1x wat meer eet.. Als het getal op de weegschaal je hele dag bepaald.. Dat is Anorexia Nervosa,en ik wens het echt niemand toe.. Toegevoegd na 1 dag: Dit is ook wel handig om te testen of je een eetstoornis hebt. Van de Stichting Anorexia & Boulimia Nervosa(Sabn),krijg je een lijst met vragen die je meteen via e-mail kan versturen. Zij kunnen je dan ook verder helpen. Ik kon trouwens alle vragen met ja beantwoorden,maar dat wist ik natuurlijk al. (link is toegevoegd bij bron) Ik ben zelf ook lid van Sabn en ontvang ook het blad dat ze uitgegeven. Dan kan je ook in contact komen met andere anorexia patienten en ze organiseren ook info& contactdagen voor ouders en andere familieleden.

Bronnen:
www.sabn.nl/zelftesten/anorexia.htm

Met je maten etc.. kunnen wij niks. Er zijn genoeg dunne mensen die geen anorexia hebben. Je hebt anorexia als afvallen je leven beheerst en je angst hebt om dik te worden zoals hier al eerder is vermeld. Of jij anorexia hebt, kan ik niet zeggen omdat ik je niet ken. Als je twijfelt ga dan naar de huisarts of doe een test.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100