Wanneer heb je anorexia nervosa?

bijv. tailleomvang, koude handen en voeten..
Nou ik heb daar ook last van. ik lunch niet ookal weet ikdat dit slecht is. Ik ben 167 lang 53kilo, bovebeen omvang 49cm en mijn pols 15,5cm. Mijn heup: 89cm, taille:65cm, borst 80 (geloof ik of iets meer). me taille trok ik eerst paar weken geleden echt samen met een riem, die bond ik dan Strak om me middel (buik heel ver inhouden). Tot zeker onder de 55 cm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Om te beginnen is Anorexia Nervosa een diagnose die gesteld moet worden.
Bij mij is die diagnose gesteld in het ziekenhuis waar ik werd opgenomen toen ik 33 kilo woog(bij 1.72 ongeveer),ik kon bijna niet meer lopen,had hartritmestoornissen en mijn mijn lichaam maakte zelfs bijna geen rode bloedcellen meer aan.
Ik was zelfs helemaal in de war geraakt.
Ik was ernstig ondervoed en heb mezelf bijna doodgehongerd.
Dan heb je Anorexia Nervosa.
Dan kan je niet meer eten.
Dan wil je niet meer eten.
Dan zie je alleen maar calorieën als je eten ziet.
Dan weeg je je de hele dag dwangmatig.
Dan sport je en beweeg je om nog meer calorieën eraf te krijgen.
Dan bestaat er niks anders meer dan afvallen,niet eten en tegen iedereen zeggen dat je echt geen probleem hebt,dat je echt al gegeten hebt en nee hoor,je wil echt niet meer afvallen..
Liegen hoort erbij.
Stiekem afvalpillen verstoppen
Laxeren,fatburners gebruiken,overgeven, en jezelf afvragen waarom je denkt dat jij nog te dikke meisje in je hoofd bent en niet dat dunne meisje dat iedereen schijnt te zien..
Zorgen dat dat die CONTROLE je niet wordt afgenomen,eten/niet eten al zegt iedereen dat je geen controle hebt.
Als die controle het allerbelangrijkste is in je leven,als het voelt dat je faalt als je 1x wat meer eet..
Als het getal op de weegschaal je hele dag bepaald..

Dat is Anorexia Nervosa,en ik wens het echt niemand toe..

Toegevoegd na 1 dag:
Dit is ook wel handig om te testen of je een eetstoornis hebt.
Van de Stichting Anorexia & Boulimia Nervosa(Sabn),krijg je een lijst met vragen die je meteen via e-mail kan versturen.
Zij kunnen je dan ook verder helpen.
Ik kon trouwens alle vragen met ja beantwoorden,maar dat wist ik natuurlijk al.
(link is toegevoegd bij bron)

Ik ben zelf ook lid van Sabn en ontvang ook het blad dat ze uitgegeven.
Dan kan je ook in contact komen met andere anorexia patienten en ze organiseren ook info& contactdagen voor ouders en andere familieleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je plusje,Ritsuka.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij was het in het begin ook niet zo heftig.
Dat gebeurt ook niet in een paar weken.
In het begin nam ik bijv. nog wel eens een boterham,toen vond ik het een beter idee om beschuit te gaan eten:20 calorieën ipv 85 calorieën in een boterham.
Geen vlees,pasta,brood en alles waar suiker en vet in zit nam/neem ik niet meer.
Tot ik nog maar 1x per dag at.
Wel veel drinken,de hele dag door.
Elke dag fitnessen(en ik heb ook nog een home-trainer op me kamer,deur op slot en muziek aan,zodat mijn moeder het niet merkte-dacht ik..)
Ik werd ook ineens niet meer ongesteld,maar dat zei ik tegen niemand.
En toen begon ik met elke dag laxeermiddelen,fatburners en maagvultabletten en ik vond zelf dat ik echt goed bezig was.
En toen gingen na een tijdje mensen echt geschokt reageren(ook vreemden op straat)omdat ik zo extreem mager was geworden.
Je moet het echt niet zo ver laten komen hoor.
Ik was er in het ziekenhuis zo ernstig aan toe dat de artsen tegen mijn familie zeiden dat ze er rekening mee moesten houden dat ik zou overlijden.
Ik kreeg sondevoeding en toen maakte ik zelfs nog ruzie met de artsen omdat ik niet wilde en ik vroeg zelfs hoeveel calorieën ik zo binnen zou krijgen,serieus!
Jij leeft nu op niet meer dan 800 calorieën zeg je en zoals je het verder beschrijft denk dat de kans groot is dat je een (beginnende) eetstoornis hebt en ik kan je alleen maar aanraden om hulp te zoeken voor het erger wordt(via de huisarts)
Je denkt dat je dat zelf in de hand hebt,maar dat dacht ik ook en dat is niet zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ihaveaquestion: Ik zou snel hulp gaan zoeken, uit je verhaal klinkt duidelijk dat je een eetstoornis hebt.
Of je aan de officiële diagnose anorexia nervosa voldoet kunnen wij als niet-medici niet zeggen, maar dát je een eetstoornis hebt is heel erg duidelijk. Het wordt alleen maar moeilijker om te stoppen, en je lichaam gaat echt kapot als je maar 800kcal binnen krijgt, zo snel mogelijk hulp zoeken is echt belangrijk.
Is er iemand waar je je bij op je gemak voelt, die je het kan vertellen? Een van je ouders, een tante, een vriend of vriendin, een aardige leraar of lerares?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laurensen, Je hebt het heel mooi verwoord, En zo is dat!
Met je maten etc.. kunnen wij niks. Er zijn genoeg dunne mensen die geen anorexia hebben. Je hebt anorexia als afvallen je leven beheerst en je angst hebt om dik te worden zoals hier al eerder is vermeld. Of jij anorexia hebt, kan ik niet zeggen omdat ik je niet ken. Als je twijfelt ga dan naar de huisarts of doe een test.