Hoe kun je er voor zorgen dat je een goede stoelgang hebt?

Af en toe als je naar de wc moet om een grote boodschap te doen lijkt het of je een kind moet krijgen en zou je haast niet meer durven door te gaan. Hoe kun je er voor zorgen dat het er makkelijker uitkomt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op en zeker moment zul je merken, dat vezels en drinken niet meer helpen. Ik neem als ontbijt 30 gram Allbran 49%, 1 eetlepel gemaken nootjes en pitten, 3 zoetjes en een kopje heet water. Na het roeren voeg ik nog een half bakje (60 gram) bioyoghurt toe. Het is goed en bevredigend, maar helpen doet het niet echt. 'sAvons als laatste en 'smorgens als eerste neem ik een zakje met Movicol in een glas warm water. Normaliter werkt dit goed. Eens per week (of twee weken) ben ik niet tevreden over hetgeen eruit gekomen is, dan trek ik een kop thee van sennepeulen of sennebladen. Met 3 zoetjes erin. Ik laat het zeer lang trekken (4 uur ) en zet dan een glas thee in de badkamer. Als ik 'snachts moet plassen dan drink ik het glas, met mijn verstand op nul en mijn ogen gesloten. Het is niet lekker, maar 'snachts merk ik daar niets van. De volgende dag ga je volledig leeg voor 12 uur 'smiddags. Daar moet je dus rekening mee houden. Vroeger deed het zo pijn en was het zo hard, dat mijn partner mij soms moet steunen bij het poepen. Ik verloor altijd een flinke hoeveelheid bloed. Sinds ik dat regime volg geen bloed meer en geen pijn van een bevalling meer. Iedereen die dit regime overgenomen heeft is uiteindelijk van zijn problemen af. De movicol kan je bij je huisarts op recept krijgen. Hij zal er vier oer dag voorschrijven, maar ik gebruik er maar twee. Ik boud wel een reserve zakjes op (:-)). Sennepeulen of gemalen senebladen kan je bij de kruidenwinkel kopen. Zijn erg goedkoop. Ik heb dat recept van mijn moeder (geboren in 1899) die dit haar hele leven heeft gebruikt. Ik weet precies wat jouw probleem is, en ik wens erg veel sterkte en probeer mijn oplossing. Je zult opnieuw geboren worden.

inderdaad goede voedzame voeding zoals vermeld, peulvruchten, chilli con carne, geen stress en niet teveel tobben zoals gdanonym al aangaf. Ik heb al genoeg aan een kop koffie met een sigaretje 's morgens ;) maar een goede kruidenthee doet ook wonderen, 's avonds bijv. voor het slapen gaan gewichtsafname thee van kneipp garandeerd je van een super stoelgang!

Gebruik je gluten? Anders zijn vezels en olierijke gerechten aan te raden. De poep wordt dan wat zalviger en probeert niet alle aambeien mee naar buiten te nemen. LEES op het toilet een boek en neem de tijd. In sommige gevallen moet je even schijt hebben aan geram van anderen op de toiletdeur en DE TIJD NEMEN. Als dit allemaal niet helpt, maak een afspraak met de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling of denk aan een controlebezoek van de belastinginspecteur. Bij sommige mensen gaan bij die gedachten de darmen zo hard werken dat het er vloeiend uit loopt. Stop wel op tijd met denken aan deze anticonstipatie-projecties, flinke buikloop is ook NIET leuk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100