Heb ik nu last van tetanus ?

Heb me afgelopen donderdag gesneden aan een stuk glas van een bierflesje dat op de grond is gevallen. Krijg nu last van mijn kaken en mijn arm van de verwonding voelt slapjes aan. Kan het zijn dat de tetanus zo lang op zich laat wachten ? Heb er nooit een prik voor gehad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zo snel mogelijk naar de dokter gaan!In deze animatie wordt uitgelegd wat de infectieziekte tetanus precies inhoudt. Er wordt ingegaan op hoe je een tetanus besmetting kunt oplopen en welke symptomen bij tetanus horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ! Door dit filmpje ga ik vanmiddag even langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed filmpje thnx

Andere antwoorden (1)

Dat kun je het beste laten beoordelen door je huisarts. Maak er een afspraak mee, want het zou goed kunnen dat je gelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar het is al 4 dagen geleden.. Kan het nu ineens oplopen ?
MissBiggie
11 jaar geleden
Ja, de incubatietijd varieert van 2 dagen tot enkele weken. Hoe eerder de symptomen beginnen, hoe slechter het is. Rap naar je huisarts ermee !!