Ik krijg sinds gisteravond kleine aantallen bloed uit mijn keel. Wat te doen?

Gisteravond heb ik sinds na het eten (was behoorlijk pittig en heet) last van kleine aantallen bloed dat uit mijn keel wanneer ik (vrijwillig) hoest. Het zit in het slijm... Nu, de volgende ochtend, ben ik opgestaan met wat opgedroogd bloed uit mijn neus (niet veel). Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen, zou het pittige eten een oorzaak kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal niks bijzonders . Als het vaker voorkomt raadpleeg je arts . Het dus meestal helemaal niks.

Antwoorden (1)

Pittig eten prikkelt je slijmvliezen. Daardoor kunnen ze (licht) gaan bloeden. Houd het even in de gaten. Meestal genezen slijmvliezen heel snel, en ben je er zo vanaf. Het pittige eten kan inderdaad goed de oorzaak zijn.
Kijk het even aan. Als het bloeden heviger wordt, of nog lang aanhoud, ga dan langs je huisarts, maar afgaande op je verhaal verwacht ik niet dat dat nodig is