Hoe word je misselijk?

Van welke eten die je mengt word je misselijk? En HOE word je eigenlijk misselijk? Hoe kun je dat worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Draai héél veel rondjes en eet veel slagroom.

Overgeven en misselijkheid worden vanuit de hersenen (het braakcentrum) gestuurd. De klachten duiden erop dat in een bepaald deel van de hersenen alarm is geslagen. Dit gebied in de hersenen staat onder andere onder invloed van het evenwichtsorgaan en het maagdarmkanaal. Misselijkheid is vaak niet ernstig, maar wel erg vervelend. Overgeven of misselijkheid heeft niet altijd te maken met de inhoud van maag. Andere oorzaken kunnen zijn prikkeling van het evenwichtsorgaan (reisziekte), nervositeit, overmatig (vet) eten en drinken (alcohol), zwangerschap, migraine, griep, menstruatie, pijn en stress. Ook medicijnen kunnen misselijkheid en braken uitlokken. Een bekend voorbeeld is natuurlijk chemotherapie, maar ook ergotamine, anti-depressiva en digoxine veroorzaken vaak misselijkheid.

Bronnen:
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz54.html

Er is geen eten waarvan je per definitie misselijk wordt, behalve eten dat bedorven of besmet is of eten dat jij zelf walgelijk vindt. Het is een soort zelfbeschermingsreactie van je lijf. Ook kun je misselijk worden als je bepaalde ziektes hebt (denk aan buikgriep of soms ook bij gewone griep) of als je bepaalde medicijnen gebruikt (bijwerkingen). Sommige mensen worden misselijk als ze erg angstig zijn of als hoogtevrees toeslaat of reisziekte of zeeziekte, of als ze een 3D-film kijken of in een draaimolen zijn geweest. Ik word zelf acuut misselijk als ik op straat iemand zie/hoor rochelen en een fluim hoor/zie uitspugen (dat mag van mij echt verboden worden).

als je veel melk achter elkaar drink word je onwijs misselijk en meestal ga je dan ook kotsen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100