Hoe kan het dat ik heel vaak koude ballen heb?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben een man van 46 jaar en heb vaak last van een koude balzak. Ook al is het hoogzomer en is het niet koud, voelt mijn balzak altijd koud aan. Bij een erectie trekken mijn teelballen zich daarom ook meestal terug in mijn lies. Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
26.3K

Het beste antwoord

Bij de mens is het voor een goed verlopende zaadcelproductie in de teelballen nodig dat de testes op de juiste temperatuur worden gehouden;

Dat is enkele graden beneden de lichaamstemperatuur.

En daarom voelt jouw balzak koud aan.

Dat ze zich terugtrekken bij een erectie is heel normaal. Je teelballen houden namelijk van een temperatuur iets beneden de normale lichaamstemperatuur (ongeveer 36.5: hogere temperaturen zijn namelijk slecht voor je sperma), daarom hangen ze normaal van je lichaam af (dmv scrotum). Mochten je teelballen omhoog kruipen dan is dit een indicatie voor een te koude omgeving, ze kruipen tegen je lichaam aan waar het warmer is. Er valt dus ook erg weinig aan te doen, maar anderzijds is dat ook helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij het idee van zichtbaar uit zichzelf bewegende teelballen krijg ik koude rillingen... Dat bedoel je dus niet, haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jou verhaal klopt momo. Echter koude ballen. Is wel iets om naar te laten kijken.ze.horen nooit koud te.zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze horen kouder aan te voelen dan de rest van het lichaam.
En verder is "koud" natuurlijk weer zo'n relatief begrip.
Wat de een koud noemt, is voor de ander normaal.
Maar als vg zich zorgen maakt, moet ie naar de dokter,
natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een ejaculatie, oftewel klaarkomen, trekken je ballen zich ook altijd tegen het lichaam aan..

Andere antwoorden (2)

Dat heeft met de bloedsomloop te maken. Waarschijnlijk is dat bij jou op die plek niet meer zo als het hoort te zijn en komt er dus te weinig bloed bij je ballen. Ik zou je eerder willen adviseren om er eens mee naar een huisarts te gaan dan dat ik je het advies ga geven van bloed verdunners oid. Een arts kan je altijd een beter antwoord geven dan dat wij dat aan de hand van een stukje tekst moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je ooit les hebt gehad in biologie? Maar het is niet meer dan normaal dat je balzak iets kouder is dan de rest van je lichaam. Dit heeft te maken met de zaadcellen die beter bewaard blijven in een koelere omgeving..