Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je vastzittende spieren zelf het beste losmaken?

Ik ga naar een chiropractor maar wil zelf ook oefeningen doen. Is yoga dan het beste? En als je sport wordt de spier dan niet nog sterker??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik weet niet welke spieren je last van heb maar heb het zelf heel erg in me rug. Rekken helpt vooral maar niet zo erg dat je verrekt ga in die houding zitten/staan dat je het voel trekkn en houd dit bijv. 10 seconde vol doe dit iedere dag. Het kan ook komen door bijv. Verkeerd zitten/staan. Let daar ook goed op. Probeer ook fit te blijven door goed slapen en niet op de toch leggen/zitten. Of in koude wind fietsen/lopen zonder bescherming
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, yoga is niet het beste.
En sporten is ook niet het beste.
Massage is goed, maar ook niet het beste.

Niets is "het beste".
Dat kunnen wij namelijk niet weten in jouw geval voor jouw klachten en jouw conditie en jouw persoon.

Daarvoor moet iemand jou kennen.
Vraag dus aan de chiropractor wat voor jou het beste is.

Overigens is yoga voor de meeste mensen goed,
als je het prettig vind. En dat is niet voor iedereen.
Zoek een sport die je fijn vindt.
Sporten en bewegen is altijd goed en sterkere spieren is ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing