Wanneer wordt iets als een fetish bestempeld?

volgens mijn vriend heb ik een fetish voor beenmode omdat ik het bijna dagelijks draag. Is dat een fetish dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Iets is een fetisj als:

- het de persoon in kwestie seksueel opwindt;
- de persoon in kwestie geen seksuele bevrediging kan krijgen zónder dat object.

Als jij niet geil wordt van been mode en/of in staat bent seksueel bevredigd te raken zonder beenmode, is het geen fetisj.

Maar, het woord 'fetisj' wordt ook wel gebruikt voor niet-seksuele voorkeuren, het is een heel overdreven manier om te zeggen dat iemand ergens een voorkeur voor heeft die grenst aan obsessie. Er wordt bijvoorbeeld wel over een vrouw met veel schoenen gezegd dat ze een schoenenfetisjist is. Ik denk dat je vriend zoiets bedoelt, en niet de meer psychiatrische vorm van een fetisj
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je gelijk hebt met het onderste gedeelte van je antwoord. Ik vind het fijn om beenmode te dragen en zonder voel ik me " naakt". Het is niet zo dat ik er altijd opwonden van ben ( soms wel)

Andere antwoorden (4)

nee hoor fetish is bijna altijd een sexuele obsessie voor bepaalde kledij voorwerpen of lichaamsdeel tijdens sex

Zolang je dus geen beenmode in bed aan hebt tijdens sex heb je gewoon een normale obsessie ;)
13 jaar geleden
Nee, het wordt pas een fetish als je niet normaal zou kunnen functioneren wanneer je een dag geen mode aan je been zou hebben. Dat je denkt een ongeluk of nare boodschap te zullen krijgen omdat je niet beschermd bent. Dat je dus aan die beenmode bovennatuurlijke krachten ontleent.
13 jaar geleden
Dit komt mij voor dat hij het als een fetish aan het ervaren is. Het windt hem op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf ook het idee dat hij er meer de voorkeur aangeeft dan dat hij wil toegeven. Ik merk aan hem dat hij het jammer vind als ik met blote benen loop.
Bij fetisjisme raak je seksueel opgewonden van niet-levende voorwerpen/materialen die oorspronkelijk niet bestemd zijn voor dergelijke prikkeling. Het criterium voor fetisjisme is dat het dragen, vasthouden of strelen van de fetisj ofwel het ruiken hieraan als opwindend wordt ervaren.