Hoe spreek je iemand aan die je amper kent?

Stel je voor: je kent iemand alleen van gezicht en hebt veel oogcontact met hem. Het enige wat jullie gemeenschappelijk hebben is dat je een van zijn klasgenoten kent en dat jullie op dezelfde school zitten. Hoe spreek je zo iemand aan, zonder dat het gênant wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat wil je kwijt aan die persoon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland doe ik dat zo: Hallo, ich heiss Bär, wie Heiss bist du?"
Op de een of andere manier werkt dat altijd. :) En genant vinden ze het al helemaal niet. Hier zou je dus kunnen zeggen: "Hallo, ik heet Lou, hoe heet ben jij?"....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het nou juist, ik wil niet specifiek iets kwijt. Gewoon contact omdat hij me leuk lijkt! Ha, Bär, in deze context lijkt mij dat niet optie #1...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moest er wel erg om lachen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahaha dat lijkt me meer iets voor in de kroeg, Bär :)

Antwoorden (4)

bij het volgende oogkontakt stel je je voor en begint een praatje over het weer. heel veilig en ook wat saai. kijk wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi , jij zit toch bij puntjepuntje... in de klas ?
Hebben jullie een leuke klas?
Oja, ik heet trouwens ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet altijd weten dat je eigenlijk niks te verliezen hebt :) daar draait het om. Ontspan je en maak een babbeltje. Begin over de bus waar je toevallig samen op wacht. Een toevalligheid wat jullie samen zien gebeuren. Iets wat je hoort op het nieuws ofzo :)
Begin eerst hierover, en stel je nadien rustig voor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
schud hem of haar de hand, zeg hee hallo, je gelijk voorstellen kan ook maar das zo formeel weer, ligt er ook inderdaad aan wat je wilt zeggen, eigenlijk, vraag je naar de tijd bv zou ik geen handen schudden,haha, maar als je echt iets wilt melden, doe cool!