waar krijg ik het beste resultaat met tandenbleken?

Welke behandeling is het beste? En welke winkel? Het liefst in utrecht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Het beste antwoord

Zoals het eerste antwoord al aangeeft kun je dit het beste door een specialist laten doen. Let er wel op dat per 1 november 2012 het wettelijk niet langer toegestaan is om sterke bleekmiddelen te gebruiken voor het bleken van tanden. Voor consumenten zijn enkel nog bleekmiddelen beschikbaar met een gehalte aan werkzame stof (waterstofperoxide) van 0,1%. Tandartsenpraktijken en bleekklinieken waar een tandarts in dienst is, mogen bleekmiddelen gebruiken met maximaal 6% waterstofperoxide. Vraag hier dus altijd even naar!
Op het internet zijn heel veel vergelijkingssites voor klinieken met ervaringen van anderen. Zo kom je er achter welke kliniek bij jou in de buurt het beste is.

Zelf kun je ook veel doen. Misschien dat het bleken dan niet echt nodig is. Het belangrijkste is dat je goed voor je gebit zorgt en regelmatig poetst. 2x per dag, niet vlak na het eten, bij voorkeur electrisch en met fluoride tandpasta. Ook regelmatig de tandarts bezoeken, weinig of niet meer roken, matigen met koffie en thee en oppassen met 'zure' voedingsmiddelen zijn tips voor een wit gebit zonder bleken.

Wil je zelf je tanden bleken, dan kun je bij de drogist dus ook bleeklepels of waterstofperoxide gel halen. Deze zijn echter niet zo effectief als de middelen die de tandarts gebruikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.s. ik heb mijn twijfels bij tip 2 van de bovenstaande reactie. Het citroenzuur tast namelijk je tandglazuur aan en kan dit zachter maken. Wanneer je dit elke dag doet poets je zo je gebit kapot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste en veiligste resultaat krijg je bij de tandarts. Deze kan je gebit vooraf reinigen, tandsteen verwijderen en zilveren vullingen vervangen door witte. De bleeklepel (mal waar de bleekgel in gaat) wordt exact op maat gemaakt, waardoor lekken van de gel op je tandvlees vrijwel uitgesloten is. Bleekgel verbrand je tandvlees en dat doet gruwelijk zeer.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar daar vraag je ook niet naar. Let op voor beunhazen. Tandenbleken is in en iedereen kan een blauwe bleeklamp kopen en tanden bleken commercieel aanbieden
10 jaar geleden
Tanden bleken methoden:
(1) met een gelijke hoeveelheid zout en soda, voeg een beetje water in een tandpasta-achtige mixen voor het borstelen 1-2 keer per week, je kunt. (2) witte tanden met citroensap elke avond na het poetsen met een gaasje gedrenkt in citroensap, wrijf de tanden, zal de tanden wit en glanzend geworden. Citroen schoon en sterk, maar ook wit effect, en bevat vitamine C, kan zijn sterke solide tandwortels.