Hoe kan het dat mannen het langer kunnen ophouden dan vrouwen als ze naar de wc moeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoewel mannen een grotere blaas hebben dan vrouwen (ca. 100-250 cc, omdat bij vrouwen op die plaats de baarmoeder plek ligt in te nemen), en ze dus in theorie minder vaak zouden moeten hoeven plassen bij gelijke vochtconsumptie, is de praktijk in mijn ervaring toch net een beetje anders. Ik heb in mijn leven heel wat met gemengde groepen of mannen alleen lange periodes zonder toilet doorgebracht, en steevast zijn het de mánnen die het op een gegeven moment 'niet meer kunnen houwen' en ergens achter een boompje verdwijnen, terwijl de vrouwen, bij wie de aandrang tegen die tijd al vele malen groter moet zijn, toch nog weten vol te houden tot het dichtsbijzijnde bereikbare toilet. Wellicht zijn vrouwen doordat het fysiek wat lastiger is meer getraind hun plas op te houden als de nood echt hoog is. In mijn ervaring klopt je vraag dus eigenlijk niet. Mannen KUNNEN het in theorie langer uitstellen doordat hun blaas groter is, maar als de nood écht hoog is, zijn vrouwen vele, vele malen superieur op het gebied van uitstellen tot er een geschikte plasmogelijkheid is. Domweg omdat er minder plasmogelijkheden voor ze ZIJN. Of ze wat discreter zijn, natuurlijk. Hoe vaak zie je op zaterdagavond in de stad een vrouw tegen de kerk piesen ? Hoe vaak zie je dames langs de snelweg of op een parkeerplaats gehurkt naast de auto zitten ? En als je een wandeling maakt met een grote gemende groep (avondvierdaagse bijvoorbeeld) , hoe is dan de verhouding mannen / vrouwen die zich even losmaakt uit de groep om te kunnen plassen ? I rest my case. Ze zouden het móeten kunnen, maar ze kúnnen het in de praktijk niet. (En al helemaal niet als op een bepaalde leeftijd de prostaat mee gaat spelen).

Mannen treffen hun voorhuid naarvoren en dan maar knijpen. Ik zie vrouwen dat niet doen. Er zijn dus uiteindelijk toch nog voordelen verbonden aan man zijn.

Mannen hebben een grotere blaas (meer inhoud), dan vrouwen, daarom kunnen ze langer ophouden.

Ik denk dat de enige reden is dat vrouwen meer trainen om later te plassen... Een man kan op veel meer plekken terecht om te plassen dus traint veel minder om de blaas op spanning te houden... Dus training is de enige reden in mijn optiek...

Ik weet het antwoord hierop, maar kan niet precies uitleggen hoe. Dat is zoo omdat bij mannen de plasbuis aanzienlijk langer is dan bij vrouwen. Daardoor hebben vrouwen ook eerder last van een blaasontsteking dan mannen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100