Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt het door dat men weleens chagerijnig is?

Wat in het lichaam zorgt ervoor dat iemand chagrijnig zal/kan worden? Kan je dit tegengaan/hoe kan je dit tegengaan?

Ik voel mezelf nogal lullig als ik chagrijnig ben. Ik weet gewoon zelf, dat ik zelf mijn dag dan verpest. Ik weet, dat ik op zulke momenten makkelijk mensen kan kwetsen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als jij een meisje/vrouw bent kan het ook door hormonen komen. Je bent dan wat prikkelbaarder rond de tijd dat je menstruatie zal gaan beginnen. De hersenen hebben tijdens het aanmaken van progestoron (na de ovulatie) dan tijdelijk een tekort aan serotonine.
Lichamelijke inspanning bevordert de aanmaak van endorfinen. Daardoor voel je je beter. Het is even een opgave om je ertoe te zetten, maar alleen al een stukje lopen in de buitenlucht kan echt helpen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan komen door slechte nachtrust. Wrijving met famillie of vrienden. Stress. Druk zijn.
Of echt je verkeerde been uit bed ;-)

over het algemeen kan je er niets aan doen.
Ik luister naar muziek dat ik leuk vind en zorg dat ik minstens een uur alleen ben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding