Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je spiermassa wilt aanmaken kun je dan beter 3x of elke dag in de week trainen?

Ik moet voor een auditie zo gespierd mogelijk zijn en het lukt al aardig. De laatste weken komen eraan en ik vraag me af of ik gewoon niet elke dag spieroefeningen kan doen want daar heb ik gewoon de tijd voor. Maar ik had dan weer ergens gelezen dat er 3x per week wordt aangeraden. Moet ik daaraan houden of kan ik beter zoveel mogelijk trainen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt wel elke dag trainen, maar zorg dan dat je de spiergroepen afwisselt.
En ik ga ervan uit dat je eetschema al gezond is, veel eiwitten etc.

Kijk eens oo deze site voor een voorbeeld trainingsschema: http://www.blogilates.com/best-of/hard-work-it-pays-off
Dit is van een dame die met een bikini wedstrijd meedoet, dus ze traint waarschijnlijk iets anders, maar je kunt het wel als basis gebruiken.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad ik eet voedsel met veel eiwitten. En bedankt voor de site!

Andere antwoorden (1)

Je kan beter 3x per week trainen, dan hebben je spieren meer tijd om te herstellen, en zullen ze er beter uitkomen. doe het dan wel zo, dat als je met trainen klaar bent, je de spieren wel een beetje voelt, geen spierpijn, maar dat het zwaar genoeg was. Dan train je denk ik het effectiefst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt voor de tips!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding