Wat is normaal gangbaar voor het plaatsen van een spiraaltje(mirena)?

Op de site van mijn zorgverzekering staat dit.
Spiraaltje word vergoed uit de aanvullende verzekering mits geplaatst door huisarts. Tenzij medisch advies door gynacoloog.

Wat is gangbaar?
Ik heb zelf nog nooit iemand hier over horen praten. Misschien door taboe.

Ik zit er aan te denken, omdat ik de pil vaak vergeet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wat bedoel je dan met gangbaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat de meeste mensen doen laten plaatsen door gynacoloog of huisarts, dat bedoelde ik met gangbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prikpil lijkt me niets omdat je baker voor terug moet komen. Staafje lijkt me ook niet wat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Baker = vaker
Amadea
11 jaar geleden
Wel een leuke Freudiaanse vertyping: vergeet je het staafje, dan komt na negen maanden de baker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja misschien komt dat dat ik van de bakker ben;) hahaha

Het beste antwoord

Gangbaar is dat deze door de huisarts wordt geplaatst, en deze dan uit je aanvullende verzekering (21+, als je onder 21 bent is het uit de basis verzekering) maar als je door noodzaak (ziekte oid) het door de gynaecoloog moet laten doen, dan sowieso uit het basis pakket. Je kán het wel door de gynaecoloog laten doen, maar wel uit je aanvullend pakket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben 21+
Dus dan word ie geplaatst door huisarts. Ik mankeer niets dus denk dat het ik niet in aanmerking kom voor bij een gynacoloog.
Waarom ik liever niet door mijn huisarts laat plaatsen. Ik ben bang dat ik er bang van word en niet meer met andere kwalen bij hem
Terugkom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is gynaecoloog wel mogelijk, maar dat betaal je dan wel uit je aanvullend pakket als je die dus hebt