Welke kalmerende middelen zijn aan te raden in mijn situatie?

Ik heb donderdag mijn praktisch examen voor rijbewijs B. Bij mijn tussentijdse toets twee weken terug ging de les ervoor helemaal goed, maar zodra ik bij het CBR kwam sloegen de zenuwen enorm toe.
Ik begon te trillen en werd super zenuwachtig, ik heb het echt helemaal verpest. Ik trilde zo erg dat ik niet eens meer netjes kon sturen en had moeite me te concentreren.

Ik wil bij de drogist/apotheek/de Tuinen een middeltje halen dat me iets kalmer maakt, zodat ik het niet weer volledig verpest. Niks op recept dus, gewoon iets wat altijd te krijgen en te gebruiken is op zenuwachtig makende momenten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Valdispert, dit is gewoon te koop bij de drogist en werkt rustgevend. Het is een middel op natuurlijke basis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
destijds zei mijn rijinstructeur dat ik vlak voor het examen een banaan en een paracetamolletje kon innemen, die combinatie zou rustgevend werken. Gek genoeg had ik geen last van de zenuwen. Verder heb je van A. Vogel diverse producten die rustgevend werken, ik geloof dat passiflora er één van is. Toch wordt het afgeraden om kalmerende middelen in te nemen. Op deze site tref je een paar tips. Succes donderdag, je kunt het!

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/28676-rijexamen-tips-om-te-slagen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een fantastische placebo als je er in gelooft!
Om goed te slapen de nacht van tevoren kun je L-tryptofaan en/of melatonine nemen afhankelijk van hoe erg de spanning is. Een uur voor je examen kun je valeriaan nemen; dit geeft rust en verbetert de concentratie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantival (geloof van VSM). Werkt als een trein, en wordt je NIET duf van (wat wel handig is bij een rijexamen).
Gebruik het zelf indien nodig al jaren, en het werkt nog steeds. Gebruiken volgens gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon heeft ADHD en heeft dus geen rust in zich, op dit soort momenten kluift hij zijn vingers eraf, slaapt niet van de ellende, twijfelt enorm aan zichzelf en toch... een flesje Bach rescue spray gehaald en in 1 keer geslaagd! Je wordt er niet duf van, het is makkelijk in gebruik ( zonder water in te nemen), je moet er wel 1 of 2 dagen van te voren mee beginnen.
www.bachrescue.nl/con_rescue_spray.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
true, 't werkt! plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Elise, vinden wij ook, tegenwoordig sprayt hij het bij alles waar hij nerveus voor is.