Als je vet voedsel eet en daarbij iets heel erg zuurs, helpt dat dan om het vet af te breken?

14 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige dat ik weet is dat citroen vet neutraliseert en het is slecht voor je gebit omdat het je glazuur wegvreet.

Het beste antwoord

Vroeger in de jaren 60 werd er bij ons steevast soep gegeten op zondag,met grote stukken soepvlees erin die toch tamelijk vet waren.
Na de soep werd het vlees door ieder klein gesneden,en met augurk en zilveruitjes en mosterd op gegeten.
De azijn die in het zuur zat en de mosterd braken de vetten van het vlees af.
Het is een oude methode en tegenwoordig zal het wel niet zoveel meer gedaan worden ,maar het hielp wel.
De jeugd onder ons zal het wel niet meer kennen,maar beslist nog wel velen onder ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was vroeger bij ons ook zo.

Andere antwoorden (3)

Van zure dingen val je wel sneller af, dus denk dat het er wel mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of het helpt bij het afbreken van vet, maar er zijn wel degelijk voedseltherapieën die deze combinatie aanraden.
Vet + zuur: Avocado + citroensap, Vette vis + citroensap, Kaas + tomaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zuur helpt wel bij de vertering van vet, maar de calorische waarde blijft gelijk.
het is dus geen hulpmiddel om af te vallen.
Rieneke1