Hoe snel werkt ibuprofen, hoe ver van te voren in nemen bij plaatsen spiraaltje?

Ik ga binnenkort naar de huisarts om een spiraaltje te laten plaatsen.

Hij zei dit ik ga daar nogal bezig.
Neem maar voor de tijd 800mg (2x 400mg ibuprofen)
Hij gaf alleen aan dat ik dit echt moest doen anders zou het heel onprettig zijn. Maar niet hoe lang van te voren.

Ik moet er 11 uur zijn, wat is dan de beste tijd om de ibuprofen te nemen, inverband met een goede pijnstilling dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
34.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15-30 min
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je moet nooit geen medicijnen op een nuchtere maag nemen, maar altijd iets eten, al was het maar een cracker of koekje en ruim water drinken.

Het beste antwoord

Het werkt na een half tot 1 uur, is na ongeveer 8 uur uitgewerkt, ibuprofen met vertraagde afgifte werkt na 2 tot 3 uur, maar de werking houdt wel 12 uur aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
www.apotheek.nl/Medische_informatie/.../Ibuprofen.aspx?mId...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste antwoord!

Andere antwoorden (4)

Half uur van te voren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf ook een spiraaltje laten plaatsen. Bij mij zei de huisarts een uur van tevoren. Dan weet je zeker dat het goed ingewerkt is. Overigens kreeg ik 2x 600 mg (1 voor vooraf en 1 voor achteraf).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een lege maag werkt zo'n pijnstiller al na een kwartier of zo. Op een volle maag duurt het iets langer.

Een half uur zou voldoende moeten zijn in de praktijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je
Mijn eigen ervaring met het plaatsen van een spiraaltje was best wel pijnlijk. De Ibuprofen helpt wel iets, maar het blijft onprettig. Het beste is om een avond van te voren 1 in te nemen en dan een uur van te voren nog 2, dan helpt kan het medicijn het beste zijn werk toen en heb je het minste last bij het inbrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het onprettig is geloof ik best.
Ik ga je tip gebruiken. Super antwoord