Mag je tijdens het halfuur wachten met thyrax voor je ontbijt ook geen thee/koffie/sap?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.9K

Het beste antwoord

De gehele dagelijkse dosis van Thyrax Duotab moet 's morgens ruim voor het ontbijt worden ingenomen. Inname van Thyrax Duotab bij de maaltijd wordt
afgeraden omdat het voedsel de opname van thyroxine nadelig kan beinvloeden.

Het gaat om de combinatie van voedsel en drank met het medicijn. Door het drinken van een glas water of thee wordt je maag niet gevuld, dus dat kan wel. Er staat nergens dat je volkomen nuchter moet zijn.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag in elk geval geen melk, omdat dat calcium bevat: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Thyrax.aspx?mId=10704&rId=411

Je kunt het beste contact opnemen met de apotheek, in de handleiding staat het niet echt duidelijk aangegeven.
Het kan zijn dat het niet mag, omdat dit het maagzuur een beetje verdunt, maar ik ben geen arts, dus je kunt beter even bellen met je huisarts of apotheek.
11 jaar geleden
Ik drink altijd zwarte koffie bij inname, wacht overigens wel langer dan een half uur, meestal ruim een uur voor ik ga eten, heb het idee dat dat beter is, maar dat is puur mijn eigen gevoel.
Ik zou het drinken wel beperken tot water, koffie en thee zonder suiker.
Simpel gezegt, is het de bedoeling, dat je maag even de tijd krijgt om zich alleen bezig te houden met de opname vd thyrax.