ik heb een smelttablet dafalgan per ongeluk ingeslikt ipv het te laten smelten op mn tong. Is dit schadelijk voor mn maag, of kan dit geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
31.2K

Antwoorden (3)

In dit geval kun je het beste de bijsluiter even nagaan.
Als je die niet meer hebt, kun je in sommige gevallen ook nog op de website van de fabrikant van het medicijn kijken.
Persoonlijk lijkt het me niet schadelijk, omdat het logisch is dat dit af en toe (per ongeluk) voorkomt en de fabrikant daar vast wel rekening mee houd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee joh,dat kan geen kwaad,het komt allebei in je maag en zuig tabletten is vaak ook voor het gemak,zo dat je geen problemen hebt met slikken.
Kijk ik zou er geen gewoonte van maken maar een enkele x door slikken kan echt geen kwaad.
10 jaar geleden
Een smelttablet word niet in je maag opgenomen maar door je mond en de daaromliggende weefsels. Als je een dergelijk tablet in 1 keer door zou slikken dan zal het onderweg alsnog smelten al voor het werkelijk in je maag terecht zou komen. Dus kwaad kan het niet en als je dit een enkele keer zou overkomen, dan zitten daar geen gevolgen aan.