Hoe google je op een Spaanse of Italiaanse site?

Ik wil kijken hoe duur een bepaald medicijn daar is. In Nederland is dat erg duur, maar werkt ook erg goed. Het is een middel dat hier nog niet erkend is en daarom uit Italie geimporteerd wordt. Hier wordt het als een voedingssupplement beschouwd. Daar is het wel erkend. Ook heb ik er al allerlei rapporten over gelezen en gebruik ik het nu volop.

Het werkt bij mij zo goed, dat een geplande operatie mogelijk niet door hoeft te gaan. Omdat het een lichaamseigen stof is, zijn er ook vrijwel geen bijwerkingen (bij mij zelfs geen) Alleen de prijs is dus hoog, vandaar dat ik wil kijken hoe duur het in Italie, waar het vandaan komt, is. Maar hoe.
Het middel werkt (soms pas na 28 dagen) bij chronische en zenuwpijnen. (niet bij iedereen, maar wel bij mij dus:-)
Ik noem expres geen naam, want dat mag vast niet op GV.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Ga naar de internationale site van google zodat je meer buitenlandse sites ziet: www.googl.com/ncr. Dat /ncr zorgt ervoor dat je niet meer naar de Nederlandse versie teruggaat tijdens het zoeken.
Als je in Italië of Spanje wilt zoeken heb je twee mogelijkheden
1. Je voegt aan je zoekopdracht "site:.it" of "site:.es" toe zodat je alleen Italiaanse of Spaanse sites ziet. Internationale sites als .eu of .com mis je dan.
2) Als je Italiaans- of Spaanstalige sites wilt zien kun je bij de geavanceerde instellingen (het wieltje rechtsboven) de taal instellen, maar voor het Spaans krijg je dan wel heel Zuid-Amerika erbij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Naast de taalinstelling kun je ook de regio opgeven zodat je alleen in Spanje zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hierna toegaan:

http://www.google.it/
http://www.google.es/

en dan wel je zoekwoorden in het Italiaans of Spaans invoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google heeft de (soms nuttige, maar soms ook lastige) eigenschap dat je vanzelf wordt omgeleid naar de Google van het land waarvandaan je verbinding maakt. Als je dus naar http://www.google.it/ gaat, heb je grote kans dat je alsnog op http://www.google.nl/ terechtkomt.

Omdat te voorkomen, kun je onderstaande link gebruiken. Die "ncr" aan het einde zorgt ervoor dat de automatische omleiding wordt uitgeschakeld.

Toegevoegd na 1 minuut:

Overigens kun je ook met de Nederlandse Google gewoon op Italiaanse sites zoeken. Als je de juiste (italiaanstalige?) zoektermen ingeeft, komen de bijbehorende (Italiaanse) sites tevoorschijn als zoekresultaat.

Toegevoegd na 6 minuten:

Je kunt ook aan je zoekopdracht de volgende "zoekterm" toevoegen:

    site:.it

Google zal dan alleen zoeken in pagina's waarvan het site-URL op .it eindigt.

Of ga naar de "advanced search" pagina - ik heb hieronder zojuist een tweede link toegevoegd die direct naar die pagina verwijst.

11 jaar geleden
Gebruik de geavanceerde zoekoptie van Google

http://www.google.nl/advanced_search

Onder het kopje "Verfijn vervolgens uw zoekresultaten op..."
kan je dat instellen (1 land per keer)