Ik ben gister geopereerd aan mijn borst kreeg 3 doorzichtige pleisters mee. heb er nog 1. wat is n goed alternatief?

Er mag geen vet/jodium op de wond en geen vuil of stof want dan kan t alsnog gaan infecteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Vannacht nog die ene pleister gebruiken (en dus laten zitten tot je nieuwe hebt) en morgen dus nieuwe halen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Halen word t m niet, mag amper bewegen anders schieten mn hechtingen eruit. maar misschien kan ik ze laten bezorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, of LATEN halen...
Waarom heb je maar 3 pleisters gekregen? Is het de bedoeling dat je nu geen pleisters meer gebruikt? Anders is het wel erg weinig! En anders nieuwe pleisters halen, bel hiervoor de huisarts of de dokterspost. Niks geen alternatieven!!
(ennnn; beterschap!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje.
Ik vond t ook al belachelijk weinig, maar kreeg zoizo niet echt duidelijke uitleg na de operatie. ik mag 4 dagen niet douchen (bovenlijf) maar ik weet ook niet wanneer mijn wond mag luchten. mn hoofd staat er niet echt naar van alles te regelen nu, maar zal wel moeten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon even bellen, er moet ook ergens iemand op dit tijdstip te bereiken zijn. Als de boel gaat ontsteken ben je verder van huis!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit ik ook niet op te wachten nee, je borst is wat dat te gaat best kwetsbaar. ik heb nu nog een pleister voor morgenochtend en dan bel ik mn eigen dokter wel, heb ik meer aan denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top!
Een schone operatiewond heeft meer te lijden van veelvuldig verband wisselen dan dat je de pleister een paar dagen laat zitten. Komt er vocht uit dan is het wel wenselijk om er regelmatig een schone pleister op te doen. Je kunt ze gewoon kopen bij de betere drogist of de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een operatie doe je er verstandig aan zo snel mogelijk géén pleisters meer te gebruiken..vandaar dat je er 'slechts' drie meegekregen hebt.

Je wond geneest trouwens ook veel 'mooier' zonder 't gebruik van pleisters. En als meisje vind je dat, juist op die plaats, natuurlijk heel belangrijk.

Wanneer de wond er 'normaal' uitziet en geen vocht verliest, bezit je lichaam voldoende afweer tegen invloeden van buitenaf.

Als de wond er vreemd/verkeurd uit gaat zien en/of vocht verliest..ga dàn zo snel mogelijk terug naar je operatie arts.

Het alternatief is dus..eenvoudig na de tweede pleister..lekker zonder pleisters verdergaan..

En die derde, die laatste pleister bewaren voor ALS er zich iets 'vreemds' ..een verkleuring of zo aan je borst zou voordoen

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gister was de wond nog vrij vochtig. Gebruik nu pleisters van mn oma der knie operatie omdat de blaren van t dichtbranden nog niet hersteld zijn. t liefst heb ik mn wond ook zonder pleisters, maar om nou shirtloos in de huiskamer te gaan zitten.. :p
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gedurende de nacht zou je kunnen beginnen geen pleisters meer te gebruiken en morgen kun je er dan via je arts wellicht wat nieuwe krijgen.
.
Tòch kun je die dan ook beter 's nachts aflaten om je wond wat mooier en sneller te laten genezen en tijdens de dag..dan weer gewoon het pleistertje er weer op. Groetjes en een spoedig herstel, Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)